Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 30 juni 2006

Komplimanger och jag...

Av grodis - 30 juni 2006 13:15

Alltså VARFÖR har vi människor i överlag (iallafall jag..)så svårt att ta emot komplimanger? När jag kom till jobbet för en stund och har på mig samma mörkblå/vit/beige-blommiga tunika (som jag tvekade länge innan jag köpte för att jag var rädd att den var "tantig") som jag haft minst 2-3 ggr ihop med slitna uppvikta jeans och mina svarta ballerinaskor från Vagabond. Men idag har hur många som helst (iallafall 5 personer) reagerat och sagt: "Men vad söt/fin du är idag!" Och jag har SÅ svårt att ta emot det! Visst, jag har sminkat mig lite extra idag och jag har plattat håret och stylat det. I vanliga fall har jag max lite mascara och lite rouge och låter håret självtorka.. så visst, jag kanske ser lite annorlunda ut. Men att 5 personer hajjar till inom 10 minuter!?!? Det är "bara" att tacka och ta emot - iallafall TRÄNA på att säga "TACK!" och verkligen ta åt sig! :-)

 
 
Annica (ASA)

Annica (ASA)

30 juni 2006 13:44

Jadu, kan bara hålla med om att det är MYCKET svårt att ta emot komplimanger. Mystiskt! :)

http://www.annica.info

 
Tina

Tina

30 juni 2006 16:46

Åh - äntligen har jag hittat din blogg! Ska bli roligt att följa dig.

Kram!

http://tinselflickan.blogspot.com

 
Tess

Tess

1 juli 2006 09:05

Ja, du ... det är vi svenskar som har något problem med det där. Borde det inte ha växt bort snart??

Det är svårt det där när man hittat nåt fint och sen är liiite orolig för att det är lite tantit. Just tantigt är ju någt man inte så gärna vill vara.

Helt övertygad om att du var jätte fin :)

Är det ok om jag länkar till dig från mig?

http://www.malika.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards