Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg under juli 2006

Av grodis - 22 juli 2006 21:42

I lördags fick jag besök av min bästa väninna och hennes Ida, som är min goa guddotter nr 2! Jag har även äran att vara gudmor till hennes storasyster Emelie som är 5 1/2 år! :-) Ida fyller 1 år i september och är helt underbar, inte sant?! ;-)

Av grodis - 22 juli 2006 12:06

Denna underbara groda köpte jag igår... Första inköpet till Viktors broster!Ehum... Ja, jag VET att det är knäppt och det ÄR jättetidigt (för tidigt?) men jag kunde inte låta bli för den är helt UNDERBART mjuk och gosig med härligt tunga ben som man kan lägga runt barnet... :-)*drömma drömma drömma*

Av grodis - 21 juli 2006 15:10

Whiiiiii... idag postar vi anmälan till BFA-A!! (Barnen Framför Allt - Adoptioner) En STOR dag för mig känslomässigt och det känns såååååå bra! Ska betala de 1.150:- i medlemsavgift också, bara lönen kommer.. sen är vi i rullorna på riktigt! :-DWhoooohoooooo!

Av grodis - 18 juli 2006 22:35

Imorgon ska jag och mamma åka tåg till Stockholm för att strosa runt, förhoppningsvis shoppa lite och bara vara. Flanera på stadens gator och torg och slå oss ner och ta en öl eller ett glas vin och titta på folk och bara ta det lugnt. På kvällen blir det besök på Jazzfestivalen på Skeppsholmen också tror jag! Även maken ska till Stockholm imorgon, men med sina killkompisar och gå på Jazzfestivalen, och tjejer (inkl. frun.. ;-P) är bannlyst! Vi ska iallafall åka samma (sista) tåg hem kl. 23:06 och vi får väl se om han har lust att dela tågvagn iallafall... *tsssss*Ska bli en solig och fin dag imorgon med alldeles lagom temperatur så jag tror och hoppas på en toppendag!

Av grodis - 18 juli 2006 18:11

Denna läskiga sak HOPPADE rakt på mig strax efter jag tog denna bild i söndags! Brrrr... Den ser ju ARG ut!? Jag hade tagit 4 bilder innan och den blev väl trött på mig... ;-)Någon som vet vad det är? En syrsa? Gräshoppa? Eller vad?En typ från mars?

Av grodis - 18 juli 2006 15:46

Skönt med semester! Men vad lat man (jag) blir!Har varit hos kuratorn idag på morgonen och efter det åkte jag ner på stan en sväng och hämtade mina nya glasögon, blev nöjd!Träffade en väninna på stan och vi åt vår sedvanliga kycklingsallad med vitlöksdressing på Wayne´s Coffee, mums! Nu sitter jag och laddar för gräsklippning... men känner inte alls för det.. blä! Gud, så slö jag är! Inte orkar jag skriva om något speciellt i bloggen heller.. ;-)

Av grodis - 16 juli 2006 23:18

Vi är hemma igen!Efter en helt makalöst UNDERBAR vecka i Stockholms yttre skärgård på en alldeles EGEN liten ö. Vi har haft lugn och ro. Massor av sol och bad. Läsning av både böcker och adoptionsmaterial ;-) och det var längesen vi hade så ROLIGT ihop! Många skratt och mycket mys tillsammans och jag längtar tillbaka!Men nu så är vi hemma igen, och det med besked... hehehe... Är ni nyfikna på vad för besked? Hmmm.. ja, vi har bestämt oss för vilket land vi vill adoptera ifrån och det känns STORT!Vilket land blev det då..?Det är inte Kina, Korea, Polen, Tjeckien, Sydafrika, Colombia, Etiopien, Vietnam, Indien... Inte heller Estland, Slovakien, Ecuador eller Sri Lanka....Meeeeen....VAD är det då för land..?*TRUMVIRVEL*Viktors syskon kommer (om allt nu går som vi vill...) från.....BOLIVIA!!Vi är jättejättejätteöverens (förstås!) och faktum är att så mycket läsning behövdes inte till slut visade det sig. Jag läste en del.. skummade igenom informationen om alla länder.. berättade för Jonas... Han har ingen känsla för Asien.. och jag har inte för Europa (inte han heller..) Däremot känner vi båda så VARMT för Sydamerika! Nu finns det ju flera länder att välja bland där, men vårt första val blir alltså BOLIVIA och det känns SJUKT KUL att ÄNTLIGEN veta vilken världsdel Viktors lillebror/syster kommer komma ifrån! Visst, mycket kan hända under resans gång, men nu hoppas jag och tror att det blir så. Vi kommer att fylla i pappret med Ansökan till BFA-A (Barnen Framför Allt - Adoptioner) och lämna in så snart vi bara kan, för tiden som medlemmar får vi tillgodoräkna oss när vi väl har fått hemutredning + medgivande klart så småningom! *peppar peppar ta i...*Hoppas ni alla mår fint och har det bra i sommarvärmen! Jag NJUTER och pysslar med stort och smått här hemma och nu ska vi fortsätta med vårt "boande" här hemma. :-))Så nu vet ni.. och vi! ;-DEtt litet bildkollage med bilder från vår underbara vecka också!

Av grodis - 5 juli 2006 16:35

Hihi.. Nu är det dags! Idag ska jag sitta kvar på jobbet (i svalkan!) och sammanställa information om alla länder som finns att adoptera från genom de 3 största Adoptionsorganisationerna (AC, FFIA och BFA). Vilka krav de har på oss som söker och vad de har för process vad gäller överlämnande, väntetider, medgivandeålder osv osv.Jättespännande ska det bli! Beslutet med stort B närmar sig med stormsteg, och jag känner mig så förväntansfull och pirrig! Om bara någon vecka så VET vi vilket land vår lilla tjej/kille och Viktors syster/bror kommer komma ifrån! DET är stort!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards