Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 7 maj 2007

Bad & promenad...

Av grodis - 7 maj 2007 22:43

Kvällen blev så som jag hade hoppats och planerat för. Skönt!

När vi kom hem bytte jag om till träningskläder och innan jag gick ut på min stavgångspromenad så fick så Sally äntligen bada. Det gick bra, ända tills hon dyblöt tog ett skutt och sprang ut ur badrummet och in i vardagsrummet med en matte efter. Hon dyblöt som sagt och jag i strumplästen efter. Fick snabbt tag i henne igen och in i badrummet och ner i badkaret igen - denna gång med stängd badrumsdörr... ;-P

Inte ett knyst sa Sally och var sååå duktig. Jag inbillar mig att hon gillar att bada faktiskt. Eller rättare sagt duscha. Nu självtorkar hon och har t o m myst i mitt knä ikväll så jag tror inte hon är så väldans sur på matte efter dagens alla äventyr trots allt.


Stavgångspromenad blev det sen alltså, efter att ha bytt om till torra strumpor... iPoden fick dock vara hemma så ikväll gällde fågelkvitter och vindens sus. Jätteskönt, trots att det blåste rätt rejält. Jag fick snabbt upp flåset och pulsen och tog i rejält med stavarna idag och tryckte ifrån ordentligt så jag blev snabbt varm. Så skönt!


När jag kom hem igen hade maken fixat god variant på chili con carne som jag åt med god aptit. Ett långt samtal med svärmor blev det efter det och sen gick jag och maken tillsammans igenom alla papper.

Jag har sorterat upp alla papper på matsalsbordet. En sida med "ORIGINAL" och en med "KOPIOR". Vi gick igenom BFA-A:s instruktionsblad, sida för sida, och checkade av alla papper och det ser väldans bra ut! Vi kommer absolut kunna lägga på dem under denna vecka. Whohoooo!


Hur är det sen? Väntar vi barn då?

Eller är det när alla papper skickas ner till Bolivia på riktigt..? Om några veckor efter översättningen och legalisering?


*funderar högt*


Jag längtar enormt mycket efter den dagen vi kan säga att VI VÄNTAR BARN - PÅ RIKTIGT!! Det är liksom mitt/vårt sätt att säga att "vi har testat positivt"...


Vad konstigt det känns. Att det verkligen ÄR så nära nu. Så här nära syskon till Viktor har vi aldrig varit förut.


Så nära, nära.


Och så jävla underbart! (rent ut sagt..)

 
 
Annika

Annika

7 maj 2007 23:07

Gud så skönt, ni kommer bara näääärmre :)

http://busmamman.blogspot.com

 
Ingen bild

cinao

8 maj 2007 08:10

Underbart! Du är så otroligt duktig. Jag blir så imponerad av din vilja och din ork. Dessutom verkar du vara underbar på att laga mat, jag blir hungrig varje dag när jag läser vad du äter...

Du har inspirerat mig att ta tag i mitt tränande igen, tack! Kl 20 igår när jag la mig för att läsa, poppade din stavgång upp och jag tog på mig träningskläder och gick en snabb prommis på 40 minuter. Snacka om att sova skönt sen.

 
Monica

Monica

8 maj 2007 08:56

Ni kommer framåt hela tiden, så bra att ni fixar med alla papper, jag kan tänka mig att det blir en hel del.
Jag beundrar dig, du är så duktig.

Ha en fin dag!

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

solna-madde

8 maj 2007 09:05

Man väntar barn när man lägger handlingarna på lådan (eller egentligen nervöst stapplar in på posten och skickar det rekommenderat!) *slår näven i bordet*!
För efter det kan man inte själv påverka något av översättningar och tider och annat.

När vi väntade Leia gick ju ansökningshandlingarna inte iväg förrän efter vi fått barnbesked, då blir det märkligt om vi inte väntat barn förrän efter vi fått Leia ;-)

Tjihooooooooo! Det här är ju underbart Grodan!!

Stor kram!

 
Ingen bild

Kickan med A&A

8 maj 2007 10:46

Nu börjar ni se slutet på väntan på syskon till Viktor. Härligt. Grattis till dina 10 kg. Vad duktig du varit.

 
Åsa med Klara och Lilly

Åsa med Klara och Lilly

8 maj 2007 11:01

Har ingen koll på när man kan säga det men ni håller ju på att kolla äl nu :-)
Kul det ska bli att få hänga med på ett hörn i alla denna lycka!

http://busmajornasmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Carina29

8 maj 2007 11:05

Ja, nu är det inte långt kvar tills ni sitter med ett "stort fett plus". :-) Längtar såå! *torkar en tår i ögonvrån*

 
Ingen bild

Åsa(Asuss)

8 maj 2007 11:22

Följer dig i dina två resor, helt fantastiskt.Känns som ni är där man är när man har en eskimå i frysen, man vet att den finns där men inte när man ska få möta den.

Alla lycko kramisar:)

 
Ingen bild

"E"

9 maj 2007 08:36

Det är verkligen så himla fantastiskt underbart!!! Jag längtar till den dagen ni får ert efterlängtade barnbesked. Jag längtar - hur mycket ska då inte ni längta? Kramar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards