Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 10 maj 2007

Färdigsamlat!

Av grodis - 10 maj 2007 20:53

Har nu kontrollerat både en, två och tre gånger att vi har alla papper, både i original och kopior. Gjort i ordning två högar. En att skicka till BFA-A och en att skicka till vår översättare. Dock har jag missat en liten grej, och det är kopior på våra papper ur belastningsregistret från Polismyndigheten, men det anser jag vara en petitess och lätt att fixa på ett kick imorgon.


Men, maken och jag har i samråd bestämt oss för att vänta med att skicka iväg det rekommenderade brevet till BFA-A tills på måndag. Just för att det är fredag imorgon och vi vill undvika att vårt rekommenderade brev snurrar runt en hel helg... Däremot kommer jag posta våra kopior till vår översättare imorgon så han har dem på måndag, så han kan sätta full fart! ;-)


Det känns lite konstigt allting.

Jag känner mig ambivalent. Känner mig både så otroligt tom och sorgsen ikväll, samtidigt som jag är jättelättad och pirrig inför att vi snart ska lägga papperna på lådan. Glädje och sorg. Hand i hand. Återigen.


Börjar komma tillbaka i tankarna där jag var för 5 år sen. Motsvarande kväll då, låg jag i sängen och kollade på Big Brother, som vanligt. Upptäckte vid 19.30-tiden att jag hade som rätt stark mensvärk som kom och gick och började nyfiket klocka dem. Ingen regelbundenhet alls, men väldigt tydligt att det kom och gick. Oroade mig inte, inte just då. Då hade jag ingen aning om att jag skulle bli mamma inom 1,5 dygn....


Vi får se om jag orkar skriva imorgon... Det får dagsformen då utvisa.

Tack för att ni är med mig - även dessa dagar då det är extra tufft. Vi är på väg att bli föräldrar igen. Men vi kommer bli en speciell liten familj...


 För vi kommer vara en för lite - för alltid...

 
 
Tess

Tess

10 maj 2007 21:24

Jag har inte skrivit något till dig på ett tag. Men det betyder inte att jag inte har varit här och att jag inte tänkt på dig. Jag tänker på dig massor, särskilt i dessa dagar. Tänker också på lilla Viktor, 5 år, tänk. Imorgon är mina tankar hos er ännu mer, så klart. Massor med varma kramar skickar jag till er, den lilla speciella familjen. Snart är ni fyra, Viktor kommer att vara så närvarande i familjebildandet, det känns helt självklart. KRAMAR.

http://www.malika.se

 
Ingen bild

M

10 maj 2007 21:25

Kan tänka mig att det är väldigt kluvna känslor som stormar i dig. Saknaden efter Viktor och samtidigt glädjen över att ett litet småsyskon till honom närmar sig er! Tänker på er och hoppas att de närmsta dagarna inte blir alltför tuffa. Viktor "ser" er säkert och är också nyfiken på det nya syskonet :-)

 
Ingen bild

systerA

10 maj 2007 23:36

Åh kära vän....Har inga bra ord till tröst. Jag kan omöjligt förstå vad ni gick igenom. Förstår att det är dubbla känslor. Snart har ni Viktor´s lilla bror eller syster hos er, då får ni berätta om storebror som alltid kommer vara en del av er.

Stor KRAM Andrea

 
Ingen bild

Kickan med A&A

11 maj 2007 09:10

Mina tankar är hos er idag.

 
Elin och familjen

Elin och familjen

11 maj 2007 09:46

Stort GRATTIS till Viktor idag på din 5-årsdag!! Och Marie och J, Ni är alltid i våra tankar, men särskilt idag. Många kramar!!

http://sedlacek.se

 
Jessica

Jessica

11 maj 2007 11:02

Många varma tankar och kramar till er idag!
Och stort grattis till Victor på hans 5-årsdag.
//Jessica

http://jezza.wordpress.com

 
Ingen bild

"E"

11 maj 2007 11:58

Många, många kramar! Tänker på er!

 
Ingen bild

Clin

11 maj 2007 12:01

Tänk att ni har kommit så långt... Det är så oerhört spännande att följa er väg till ett syskon till Viktor. Tänk att årsdagar kan vara så jobbiga, sorgen finns där jämt, men när man kan ta fram klockan så kan man följa alla de olika ögonblicken. Jag vill önska dig/er en bra helg, och skickar massor av kramar till dig!

 
Ingen bild

Trollmor

11 maj 2007 20:09

Vill bara skicka en liten kram till er idag, tänker på er!
Vad spännande att äntligen få iväg papprena! Hur lång tid räknar ni med att det ska ta till ni får ett besked?
KRAM och lycka till! Från Trollmor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards