Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 11 maj 2007

Till vår älskade Viktor på 5-årsdagen

Av grodis - 11 maj 2007 11:25

~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~


Med innerlig kärlek till vår älskade och saknade son.

Du fattas oss!


/Mamma & Pappa


~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~


Bilden visar en nyfödd liten Viktor. Vår älskade lille kämpe.

Född kl. 05:14 den 11 maj 2002

31 cm lång och 1127 gram ren kärlek!



~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~





Du har rest till en värld

Från ditt första andetag
Fick du leva dag för dag
Vi tog inget för givet
Men allt som du var
Gav färger och mening med livet
Du kom med glädje
Och vi lånade lyckan ett tag


För du har rest till en värld
Långt bort men ändå så nära
Där en ängel ska finnas hos dig
Var inte rädd
En plats där tiden står still, där du kan leka hur länge du vill
För där godheten rå´r är du trygg och varm


Kan ett hopp ge frid och ro
Tills vi åter vågar tro
På en morgon när skuggorna lättar och flyr
Och när ljuset har kommit tillbaka
Där finns en framtid
Och en glädje som åter kan gro


Du har rest till en värld
Långt bort men ändå så nära
Där en ängel ska finnas hos dig
Var inte rädd
En plats där tiden står still, där du kan leka hur länge du vill
För där godheten rå´r är du trygg och varm


Men det kommer en dag då vi ses du och jag
Trots det mörka som hänt brinner ett ljus som du tänt


Du har rest till en värld
Långt bort men ändå så nära
Där en ängel ska finnas hos dig
Var inte rädd
En plats där tiden står still, där du kan leka hur länge du vill
För där godheten rå´r är du trygg och varm


Trygg och varm


Artist: Emil Sigfridsson
Album: Äntligen, 2006

 
 
Sarah

Sarah

11 maj 2007 11:30

*gråter*

http://www.wallskog.blogg.se

 
lillasysteryster

lillasysteryster

11 maj 2007 11:50

Fina, fina Viktor... Grattis på födelsedagen! Hjärtat brister av tanken på att du inte fick stanna hos dina kärleksfulla föräldrar. Snart blir du storebror och jag är övertygad om att du sitter där uppe på ett moln (eller vad man nu sitter på i himlen) och vakar över de som står dig nära.

Jag ska be min stora tjej gå ut och blåsa såpbubblor mot himlen. För att fira att du funnits. Vi känner inte dig och vi känner inte dina föräldrar men genom din mamma och hennes duktiga skrivande känns ni nära ändå. Ibland känns det som jag inkräktar, som jag läser hemligheter som inte är ämnade för mig. Jag tar del av din mammas liv utan att ge något tillbaka och vissa stunder känns det fel. Men jag vill ändå att hon ska veta att jag lever med henne, jag läser, skrattar och gråter. På distans men ändå nära.

Varma tankar och kramar till de som finns kvar på jorden och som saknar dig.

http://lillasysteryster.blogspot.com

 
Ingen bild

M

11 maj 2007 12:00

Men åhhh... Lille lille gubben. Önskar så att han kunde fått stanna hos er och hoppas att han får en fin femårsdag, var han nu är.

 
Ingen bild

Åsapåsa

11 maj 2007 12:07

Stor KRAM till dig...

GRATTIS VIKTOR PÅ 5-ÅRS DAGEN!!!

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

11 maj 2007 12:11

Skickar både tankar och kramar både till er och till Viktor idag.
Det var en vacker text.
Kram!

http://ff.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mallsing

11 maj 2007 12:31

**GRATTIS VIKTOR** 5 år idag. Mina tankar är hos dig idag marie...

Kramar

 
clin

clin

11 maj 2007 13:39

Kramar i massor.....gråter......

http://vardagenmedmaja.blogspot.com

 
Ingen bild

Åsa med Klara och Lilly

11 maj 2007 13:44

Gråter med dig idag Grodan, vilken vacker sång du skrivt ner, *rörd*
Tänker på er idag!
KRAM Åsa

 
Ingen bild

Carina29

11 maj 2007 13:53

Skickar en extra stor kram till dig idag!

 
Monica

Monica

11 maj 2007 15:17

Stor KRAM till dig.
GRATTIS VIKTOR PÅ 5-ÅRS DAGEN!

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Manne

11 maj 2007 15:18

Du är fantastisk. Glöm inte det...
Kram!

 
Ingen bild

Fixo

11 maj 2007 16:00

Åh.... grattis Viktor på femårsdagen! *med många tårar i ögonen* Kram på dig Grodan!

 
applecore

applecore

11 maj 2007 16:47

Extra många varma kramar till er denna dag! Hoppas att Viktor snart blir storebror och att ni snart blir föräldrar igen!

I tidens trädgård växer tröstens blommor.

Kram /Helena

http://applecore72.blogspot.com

 
Ingen bild

Tess

11 maj 2007 18:36

Viktor du saknas på jorden, men jag hoppas så att du har en bra dag där du är.
Du finns i mina tankar ofta.
En stor kram till Viktor och mamma och pappa.

Kramar Tess m. Max och Malte fr. augusti 2002

 
Annika

Annika

11 maj 2007 19:35

Jag minns det som igår, det som inte fick hända.
Mina tankar finns ständigt hos er och hos Viktor som jag är säker på sitter där uppe och vinkar åt er.
Lilla fina killen blir snart storebror och får en till att vaka över.

Många långa kramar och tankar till er båda och en bamseslängpuss till Viktor upp i himlen!!!

http://busmamman.blogspot.com

 
Ina

Ina

11 maj 2007 20:13

Grattis Viktor! Idag är det kalas bland änglabarnen. Ni är så förtvivlat, onödigt många... Så älskad, så saknad. Berör så många!
Jag har nyss läst "Bröderna Lejonhjärta". Första delen, när Jonatan och Skorpan är i Riddargården i Körsbärsdalen; där tror jag Viktor leker med de andra barnen under körsbärsblommorna. Många, många år här nere på jorden ska ni vänta men för Viktor kommer ni om ett par dagar - så är tidsräkningen där...
Kram och många, många tankar till er alla tre just idag!

http://inatankar.blogspot.com

 
Arletta

Arletta

11 maj 2007 21:26

Ååå älskade Grodan. Om du bara visste vad jag vill krama om dig i denna stund.

Grattis lille Viktor på din femte födelsedag!

http://wallemini.blogg.se

 
Åse

Åse

11 maj 2007 21:49

Grattis på 5-års dagen Viktor! Tänk, snart är du storebror! *tårar*

http://didriksson.blogg.se

 
Ingen bild

systerA

11 maj 2007 22:15

Åh....fina lilla Viktor... Många många kramar...

/Andrea

 
Ingen bild

Petra

12 maj 2007 10:05

Kramar om och gråter :(

 
Jensan (med Love)

Jensan (med Love)

12 maj 2007 17:15

Vill bara krama om dig och önska Viktor en bra födelsedag.

Kramar

http://jennielove.blogg.se

 
Hannah (arwen)

Hannah (arwen)

12 maj 2007 21:02

Stort grattis till eran älskade Viktor på hans 5- årsdag.

Hoppas dagen blev så bra som den bara kunde bli.

kramar i massor till dig och Jonas.

http://littelfrogs.blogspot.com

 
Ingen bild

Magdalena

12 maj 2007 23:52

Grattis lille Viktor i efterskott. Hoppas du och min Victor har haft ett underbart kalas där ni är nu.
Massor med kramar till dig Grodis och din man. Hoppas att dagen gick bra trots allt.

 
MammaMu

MammaMu

14 maj 2007 13:13

Tårarna rinner när jag ser er lilla pojke som inte fick stanna hos er.
En varm kram från en annan mamma som inte vet hur det känns men som känner med er i allt det svåra.
Önskar er all lycka i fortsättningen.

http://hemmahos.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards