Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 18 maj 2007

Vi ska alltid älska, aldrig glömma....

Av grodis - 18 maj 2007 22:55

De orden som jag har i rubriken, står på Viktors fina gravsten. Idén fick vi från Carolas underbara sång "Jag vill alltid älska", vilken sjöng och spelades på Viktors begravning.... Med detta inlägg vill jag tacka er alla som är med oss i glädje & sorg och tröstar, peppar, stöttar och skrattar & gråter med mig. TACK!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*


Ingen förstod vart Du blev av
men fast Din vagga är en grav
tror jag Du fann en öppen dörr
som barnen gör
Till rum med änglar att få se
dom lär Dig leka, ser Dig le
Åh - om jag kunde vara med!
Det är Dig jag älskar

Det är Dig jag älskar!
Och en gång skall tystnad
ge upp för sång
Då skall min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång

Ingen är vackrare än Du
för Du har himmelsk klädnad nu
Du som är mammas sorg och skatt
jag ber i natt
När Du hör vita vingars sus
be att två änglar tar ditt ljus
ner till min mardröms mörka hus
Jag vill alltid älska!

Jag skall aldrig glömma
Och en gång skall tystnad
få ge upp för sång
Då skall min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång

Bortom allt jag drömt
finns Du nånstans gömd
Aldrig blir Du glömd
Inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång

Det är Dig jag älskar
Det är Dig jag älskar
Och en gång skall tårar
få ge upp för sång
Då skall min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
får förgäves liv nån gång

Bortom allt jag drömt
finns Du nånstans gömd
Aldrig blir Du glömd
Inte ett enda barn
får förgäves liv nån gång

Jag vill alltid älska -
aldrig glömma -
jag vill alltid älska!

Inte ett enda barn
får förgäves liv nån gång


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

 
 
Ina

Ina

19 maj 2007 00:19

Alltid älska, aldrig glömma... Så stort tidsspann det rör sig om - alltid/aldrig - och just så är det ju. Födelse- och dödsdag så nära varandra, samma år... det borde inte få finnas!!
Kramar till er

http://inatankar.blogspot.com

 
Tess

Tess

19 maj 2007 07:34

Vi var med er i tankarna igår. Stora kramar till er. Hoppas att ni får vakna upp till solsken idag och få en känsla av vad livet har kvar att ge er = massor. Viktor, prinsen, tänker på dig jätte mycket. KRAM.

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Humlan

19 maj 2007 11:24

Så fint, så sorgligt, tårarna bränner bakom ögonlocken...
Stor kram til dig!

 
Sophie

Sophie

19 maj 2007 23:07

Visste inte att ni spelat den melodin på Viktors begravning, tårarna kommer alltid när jag hör den.. den är en av de vackraste melodier jag vet.. KRAM

http://sophie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards