Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2007

Helg i kräftans tecken...

Av grodis - 27 augusti 2007 08:48

Det har varit en underbar helg.


I lördags morse vid 8.30-tiden gav vi oss ut med båten "Jessica" på böljan den blå tillsammans med makens bror. Målet var vår båtklubbs-ö, som normalt sett ligger 2 h bort, men då det blåste massor i lördags tog det oss bara 1 h att åka dit.

Det var första gången jag var på ön och träffade andra medlemmar i båtklubben och det var väldigt trevligt. Enkla och trevliga människor och mycket prat och skratt.

Vid 13-tiden skulle maken segla Klubbmästerskap tillsammans med sin bror och far och jag och bonussvärmor hade det skönt på bryggan i solen och blåsten och väntade. Under tiden pratade vi med andra "Bryggänkor" och hade det jättemysigt tillsammans.


På sena e.m kom alla båtar i mästerskapet tillbaka och någon timme senare var det dags för kaffe & bulle och prisutdelning. Och vet ni..?

DE VANN!! :-D

Våra gossar seglade hem första pris! HURRA! Så himla kul och överraskande! Bra avslut på segelsäsongen. :-)


På kvällen blev det kräftskiva och senare ändå dans. Vi höll igång till 02.30 på natten och var sist i säng... som alltid, känns det som... ;-)


En minst lika mysig dag igår. Dock vaknade jag inte förrän 11.30, men mådde trots kvällens och nattens festligheter jättebra och det var skönt. Vid 12.30 åkte jag med svärmor och bonussvärmor hem till dem i deras stora motorbåt medans maken och hans bror tog en seglats hem i Jessica tillsammans. Väl hemma bjöds vi på färsk Mälargös och pressad potatis. Till det en god räksås och en sallad med fetaost. Så gott!

Dock känns det att hösten är på väg med stora steg, för vi blev lite frusna när vi satt på verandan hos svärfar så strax åkte både lusekoftor och fleecetröjor på.


Kom hem vid 17.30 igår kväll och efter det blev det inte mycket gjort. "Sjön suger"... Mycket frisk luft gör att man blir rejält trött så det blev en tidig kväll och jag orkade inte ens förmå mig att blogga igår.


Nu är det dock måndag och imorgon tisdag är det EN vecka sedan våra handlingar gick iväg till Bolivia. Ser ni? Det går ju undan!


Idag hämtar vänner till oss sin lilla tjej i Kina och jag följer spänt deras blogg och ögonen tåras ideligen. Idag får de äntligen träffa sin lilla Ellie och jag gläds så med dem! ÄNTLIGEN!


I fredags när vi kom hem hade BFA-A skickat kopior på våra handlingar som skickats ner till Bolivia. Dessutom har vi nu fått information om Bolivia och inför BB (Barnbeskedet)... kändes såååå overkligt att läsa om! Men så stort, så häftigt!


Dags att börja jobba kanske... ehum....


*359*

 
 
Ingen bild

Marie

27 augusti 2007 09:11

Vilken härlig helg! Vad spännande nu med nedräkningen.

 
Ingen bild

Kryttet

27 augusti 2007 09:57

Låter som om ni haft en kanonhelg.

Jag har en liten fråga och jag hoppas att du inte tar illa upp, är inte så insatt i adoptioner.
När ni har fått ert BB, hur lång tid tar det då innan ni kan får liten i Bolivia??

 
Ingen bild

Grodis

27 augusti 2007 09:59

Kryttet>>Tar absolut inte illa upp!
Det är själva BB som kan ta ca 1 år. Efter BB tar det allt från ca 2-4 veckor ungefär innan vi får träffa Liten nere i Bolivia. Man brukar vara där i 6-7 veckor. Som det ser ut idag alltså. Allt kan ju hända. :-)

 
Ingen bild

Kryttet

27 augusti 2007 14:16

Tack för ditt svar. Har funderat lite på det.
Håller tummarna för att ert BB kommer så snart det bara går och att ni kan sova natten innan ni åker till Bolivia ;)

 
maja

maja

27 augusti 2007 19:09

Låter som en toppenhelg :)
Är det okej att jag länkar till din blogg?
Jag följer med spänning er resa mot Boliva och ett barn. Önskar er lycka till!

http://majasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

27 augusti 2007 20:01

maja>>Klart det är OK att du länkar! :-)
Tack snälla du! Ska kika in hos dig också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards