Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2007

Snodde en liten lista...

Av grodis - 27 augusti 2007 14:22

...från MOE. Perfekt att fylla i under kafferasten... ;-)


1. När gick du upp idag?
Klockan 07:07 släpade jag mig upp. Sov ju så skönt!


2. Diamanter eller pärlor?
Diamanter. Men pärlor är också vackra!

3. Senaste filmen du såg på bio?
Var nog när jag var på "Underbara älskade"... eller "Allt om min buske"..?

4.Favorit TV program?
Tittar nästan aldrig på TV, men ser gärna inredningsprogram som "Roomservice" och "Äntligen hemma".

5. Vad åt du till frukost?
1 drickyoghurt och en grov smörgås med skinka och ost på. Till det svart kaffe.

6. Vad är ditt mellannamn?
Har två - Eva och Andrea.

7. Vad är din favoritmat?
Håller med MOE där, lax/fisk i alla former!

8. Vilken mat gillar du inte?
Pölsa *rys*

9. Favorit chips?
Äter aldrig chips!

10. Vilken är din favorit CD för tillfället?
Åh, sånt där kan inte jag?! Lyssnar på allt och alla, nästan... Men har ingen koll på vad de heter? ;-)

11. Vad kör du för bil?
Min lilla röda Nissan Micra, en riktig pärla från 1993!

12. Favoritmacka?
Dinkelknäcke med hamburgerkött, skivad tomat och flingsalt och grovmalen svartpeppar över.

13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
Såna som "vet allt" och avbryter en stup i kvarten så man aldrig får tala till punkt. Skrytmånsar gillar jag inte heller...

14. Vilka är dina favoritkläder?
Jeans och en snygg tunika. Eller favvokoftan som maken haaaatar.... *S*

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
Sydamerika förstås! Skulle gärna gå Inkaleden någongång.

Italien går inte av för hackor det heller... :-)

16. Favoritklädmärke?
Är ingen märkesmänniska. Köper de flesta kläderna på Lindex eller H&M.

17. Var vill du dra dig tillbaka?
Hos farmor i Lappland.

18. Favorittid på dagen?
När jag kommer hem efter jobbet.

19. Var är du född?
Västerås BB.

20. Vilken är din favoritsport att se på?
Friidrott är kul att se - omväxlande! Och agility var fantastiskt kul det med!


23. Coca Cola eller Pepsi?
Måste jag välja får det bli Pepsi, men jag dricker väldigt sällan numera. Förut var jag Pepsi Max(o)man.

24. Fotboll eller ishockey?
Nada.

25. Är du en morronmänniska eller nattuggla?
Mer nattuggla än morgonmänniska för morgontrött är jag så det står härliga till!

26. Pedikyr eller manikyr?
Har aldrig varit på någon av dem och dessvärre har jag nedbitna naglar på händerna så det är inte aktuellt. Tror säkert båda är kanonskönt!

27. Några spännande nyheter att berätta för oss?
Ikväll firar vi med champagne. Både för att vi väntar barn och för att fira vår 2-åriga bröllopsdag. Spännande va!? ;-P

28. Vad ville du bli när du va liten?
Radiopratare(!)

29. Bästa barndomsminnet?
Minne..? Sånt har jag inget... *s*

30. Varit i Afrika ?
Nix!

31. Nånsin rullat in nån i toapapper?
Hehe.. nä!

32. Varit med om en bilolycka?
Nej. *peppar peppar!*

33. Favoritdag i veckan?
Lördagar 

34. Favoritrestaurant?
Italienska köket.

35. Favoritblommor?
När det gäller i kruka så gillar jag orkidéer. Annars solros & gerbera.

37. Favorit snabbmatsrestaurant?
Spicy Hot.

38. Äger du en cykel?
Japp, 2 stycken + 1 motionscykel, men de användas väldigt sällan. *ehum*

39. Vem fick du senaste mailet från?
Min chef.

40. På vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?.
Om det skulle behövas så IKEA, men jag passar mig för krediter.


41. Läggdags?
Oftast runt 23.30 alldeles för sent...

43. Senaste personen du delade en middag med?
Åt lunch med 3 tjejer idag; svärmor, äldsta barndomsvännen och hennes dotter Ida, som är min guddotter. :-)

44. Vad lyssnar du till just nu?
En kollega som visslar och en annan som låter som en hund..? *eh....*

45. Favoritfärg?
Svart och blått just nu, men det varierar.

46. Hur många tatueringar har du?
Har 2 stycken och funderar på att göra om den jag har på vristen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards