Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 4 januari 2008

Att vilja men inte kunna...

Av grodis - 4 januari 2008 17:19

Just nu händer det massor både på det personliga planet, men även runtomkring. Dock är det saker som jag inte kan blogga om (än...) av olika anledningar.

Bara liiite frustrerande!


Men, det är P O S I T I V A saker. Det är S P Ä N N A N D E saker.

Ganska C R E J Z Y egentligen... och då överdriver jag inte!

Det kommer att bli en väldigt spännande vår kan jag lova...

Och nej, det har (tyvärr...) ingenting med barn att göra för vår del, så det behöver ni inte tro eller gissa på.


Fredag kväll. Klockan är 17.20 och jag har nyss kommit hem från jobbet. Maken som varit ledig även denna vecka, har eldat upp lite värme i braskaminen och jag hoppas vi får en lugn och skön kväll tillsammans.

Kom iväg på lunchträning hos Itrim idag och faktum är att de inte hade ringt mig igår för att "efterlysa" mig, utan för att informera mig om att nästa viktminskningsgrupp börjar den 22/1 kl. 17.30 Jag har anmält mig!

Ska bli jättespännande och då är det alltså tisdag 17.30 som jag och den gruppen träffas, varje vecka i 10 veckor (har jag för mig?). Men jag ska också göra en s k hälsoanalys, och när den blir vet jag inte än, för de kunde inte boka pga datasystemet låg nere.


Flera av er som läser har efterfrågat bilder på renoveringen av sovrummet. Det kommer! Dock är allt i en enda röra igen pga golvsocklar som ska dit och jag ska måla dörrkarmar och fönster + den där berömda spaljén. Det ska ske i helgen är det tänkt och maken har köpt hem färg så jag kan kladda på. ;-)

Men som sagt, bilder kommer när vi har fått lite mer iordning, det lovar jag!


Ha en fin fredagkväll allihop!

 
 
Ingen bild

Petra

4 januari 2008 17:42

Åh, vad spännande!!! Ha en mysig kväll tillsammans!!! Ska vi ta en prommis imorgon kanske, sms dig!!

 
Ingen bild

Grodis

4 januari 2008 17:56

Petra>>Ja, ja, ja! Ta med dig Otto och kom så går vi ön runt vetja! Klart att T också är välkommen! Är dock inte säker om J är hemma..? ;-P Vi hörs av imorgon!

 
Ingen bild

solna-madde

4 januari 2008 19:24

Men guuuuuuud så spännande! Kan du inte ge en ledtråd eller nåt ;-)

Er renoveringsiver smittar av sig, innan jul fick hallen sig en "upplyftning" och snart (hoppas jag) är det kökets tur....

13 dagar kvar tills vi solar och badar, längtar!

Stor kram och gott nytt (BB-) år!

 
Ingen bild

Anonymt "fan"

4 januari 2008 21:13

Du är så cool! Tror att om vi kände varandra så skulle vi vara riktiga polare *skratt*. Läser din blogg varje dag och får inspiration och livslust av den. Det du! Jag hoppas av hela mitt hjärta att livet är rättvist mot er 2008 och att du fortsätter att blogga, vi är många som uppskattar dina ord. Kram från en trogen läsare

 
Ingen bild

Grodis

4 januari 2008 21:50

solna-madde>>Hehehe... hmmm.. nja.. inte riktigt än. ;-) Men snart så lovar jag att du ska få veta, via mail!
Vad härligt att ni också renoverat lite. Det är ju så roligt när man är klar! Ska ni till solen?? Och värmen? *avis* Gud så härligt! Vart ska ni åka? *nyfis* Kram och Gott nytt (BB-)år för oss, jaaaaaaa!!

Anonymt "fan">>*skrattar* Vad söt du är då din lill* anonyme! TACK! *generad* Vad roligt att läsa att jag kan inspirera och glädja andra med min blogg. Jag tycker mest att jag bara gnäller... ;-) Synd att du är så anonym, för jag anser att man inte kan få för många vänner...
God fortsättning önskar jag dig och en stor kram tillbaka! :-)

 
Miniu

Miniu

4 januari 2008 22:16

Trevlig helg!
Njut av helgen och försök att insupa så mycket kraft det bara går, så tar vi nästa vecka tillsammans som den bästa arbetsvecka som det bara går!

Kram och tack för den värmande kommentaren i min blogg!

http://miniu.bloggagratis.se

 
Åse

Åse

4 januari 2008 23:54

Hej!
Nu är det ett tag sedan jag lämnade en kommentar här, men jag läser vartenda inlägg ska du veta. Jag lider med dig i dina motgångar och svåra känslor för vad som händer i Bolivia och jag gläds mer dig för det spännande som du ännu inte kan yppa här. Håll oss underrättade bara så blir vi glada.

/Åse

http://didriksson.blogg.se

 
elin

elin

5 januari 2008 09:41

Lycka till med viktminskningen! håller på själv och usch så tufft det kan vara. Men det går :)

http://ejlun.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M!

5 januari 2008 10:49

Vad spännande! Roligt med något nytt och inspirerande och jag önskar dig lycka till med vad det än är! Och lycka till med iTrim också - det är ju snart nu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards