Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 6 januari 2008

Vitt, vitt, vitt!

Av grodis - 6 januari 2008 13:01

När jag vaknade idag var världen vit.

ÄNTLIGEN snö!

Vinterbarn som jag är, så älskar jag snö och har fått vänta länge denna vinter. Den lilla snö som fallit förut har inte legat kvar mer än några timmar. Nu kommer det lite mer, t o m så vi har fått skotta lite grann. Härligt!


Apropå vitt, så målar jag vitt också.

Lister, foder och dörrkarmar blir vita och fräscha istället för ful gulnad, lackad furu. Det blir stor skillnad och faktum är att det är ett bra terapiarbete. Står radion/tv:n på så märker jag hur jag lyssnar innerligt på det som sägs, oavsett om det är sportsändningar som handlar om skidor/hockey eller Svensktoppen. Så himla skönt, att kunna fokusera på annat. Men ibland kommer den där längtan... Längtan efter Liten. Den fullkomligen väller in över mig. Får mig att känna hur hjärtat blir tungt och sorgset. Hur tårarna bränner bakom ögonlocken. Hur tankarna ändrar form och undrar om det någonsin kommer bli vår tur...


Sitter och dricker dagens andra kopp kaffe.

Minipaus, innan det är dags att bege sig ut i snickarboden för att måla vidare på "smyget" till nya dörröppningen.

 
 
Grynisen

Grynisen

6 januari 2008 15:10

Visst är det härligt med snö :-)

Jag och barnen stack ut innan frukost idag, allt för att få njuta ordentligt... med tanke på att det regnar nu så känns det som ett bra val i morse!!!

Kram på dig!!!!

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M!

6 januari 2008 15:34

Åh snöööö..... *tittar längtansfullt ut genom fönstret men ser bara geggig lera*. Passa då på och gå ut i snön och njut! En härlig promenad skulle väl inte vara fel?

Jag är imponerad av din energi i renoveringen, och det låter verkligen som om det kommer att bli jättefint!

Självklart är det jobbigt för dig med den tunga längtan efter Liten, men vad skönt att tankarna ändå går att koppla bort ibland. Hoppas det är mycket bra på radio idag då!

Och så hoppas jag självklart att 2008 blir det magiska året då ni får ert barnbesked!

 
Vera

Vera

6 januari 2008 16:27

Hej!
Det är kul att se dig igen!
Vera (fd mat-huset)

http://mat.bloggagratis.se

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

6 januari 2008 22:32

Härligt att även ni äntligen fått snö.

Vi har haf ett täcke nu några dagar, men det kommer tyvärr att töa bort nu i veckan. :( Men det var mysigt så länge det varade. Hade gärna haft det kvar ett tag till och gärna lite mer.

kram

http://ff.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards