Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 11 januari 2008

Äntligen HELG!!

Av grodis - 11 januari 2008 17:31

Som jag längtat efter detta. Fredag kväll. Nyss hemkommen från jobbet. Brasan i kaminen är tänd. Jag har packat upp träningskläderna och den blöta handduken och hängt på tork, för ja, det BLEV träning idag med! *sträcker stolt på sig* ;-)


Jag känner mig jättenöjd att ha tränat 2 dagar i rad, även om det optimala kanske är varannan dag? Sprida på det lite... Men jag har nått mitt mål på träning 2-3 ggr/vecka och så ska det se ut och bli framöver!

Jag är taggad till max just nu. Samtidigt som jag är livrädd. Vet inte vad jag är rädd för riktigt? Jag vet ju att jag lyckades jättebra och mådde bra när jag höll på med pulverkur hos Prenet. Dock fick jag ju ändå äta 1 mål mat/dag under den tiden. Nu blir det annat. Det blir 10 veckor på REN kur. Ska bli en spännande och häftig resa måste jag säga!


Även idag har jag träffat massor av tjejer och kvinnor hos Itrim. Alltid lika trevligt med småsnacket i omklädningsrummet före och efter träningen och jag blir SÅ enormt peppad och taggad inför att köra igång själv. Det är idag 20 dagar kvar tills jag börjar med själva kuren. Jag längtar(!) faktiskt.


Måste vara nåt fel.... ;-P


En skön hemmakväll väntar tillsammans med maken som är på väg hem. Vi kom inte hem samtidigt ikväll då han kom på att han nog måste ha ett regnställ till morgondagens jakt, då det ska bli riktigt ruggigt och regnigt.

Kvällens mat blir tortillas och nachos och sen lite mys i soffan för att kolla in nya omgången av Let´s Dance. Rätt mycket roliga människor med denna gång, kul!


Ha nu en riktigt skön fredagkväll alla som läser och tusen, tusen TACK för alla hejjarrop och peppningar! Jag är SÅ tacksam för att ni orkar med att peppa mig i denna berg-och-dalbana i min kamp mot min övervikt. Denna gång ska jag inte göra varken er eller MIG SJÄLV besviken. This is it. Det är NU det gäller. Känns som NU eller aldrig faktiskt.


KRAM!

 
 
Grynisen

Grynisen

11 januari 2008 18:29

Du har makten, två dagars träning... Grymt duktigt!!! Fortsätt så här så har du full kontroll över dig och din kropp!!!

Ha nu en härlig helg, sov länge på morgonen och njut av att kunna göra lite vad man vill!!!

Kram Johanna

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Petra

11 januari 2008 18:54

Du ÄR superduktig som har viljan och drivet. Hur mycket eller hur lite du går ner, det vet du!!!

KRAM

 
Anna

Anna

11 januari 2008 19:41

Härligt att de är på G!!! Hoppas och tror att det kommer gå bra för dig med viktnedgången! Skönt att du har några dagar att ladda på!

Ha en trevlig fredagkväll!

http://anna-panna.bloggagratis.se

 
BeaTris

BeaTris

11 januari 2008 21:43

Stort tack för stödet, verkar som jag får börja stötta dig oxå efter det jag läst :)

http://beatris.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards