Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 12 januari 2008

Vill inte ner i träsket igen!

Av grodis - 12 januari 2008 11:50

Måste blogga igen känner jag... vill inte sänka mig själv genom att deppa ihop totalt. Det känns jättetungt, men nu har jag fått skriva av mig.


Nu vill jag blogga om något helt annat.

Vardagen.


Sov länge idag. Jätteskönt. Känns som om det är en sån där dag då jag kan sova hela dagen utan problem. Det är jättegrått och trist väder ute. Det regnar. Tänker på maken som sitter på ett pass i skogen, ca 2,5 h bort. När jag vaknade kollade jag mobilen och såg att jag fått 2 sms från honom. Bilen har pajjat. Han behöver numret till Trygghansa och ev. hämtning på e.m Så himla typiskt! Det också.... Det är ju inte så jag jublar direkt. Visst kan jag sätta mig i bilen och åka och hämta, det är inga problem. Men bilen då? Bärgas den hem? Jag har ju bara min lilla Micra liksom... Ja, ja.. det löser sig. Han kanske har försäkring som täcker bärgning? Får hoppas på det...


Idag ska jag måla(!) igen. Ovanligt va? ;-)

Jag var faktiskt klar (trodde jag...) i tisdags kväll och vi skulle få upp lister och foder. MEN... så såg vi att vi fått fel färg och den färgen jag målat med var halvBLANK. Surt, sa räven. De färdigmålade vita golvsocklarna och vissa foder vi köpt, var mycket mattare. Skitfult.... :-( Så det blev till att åka till färgaffären igår och få ny, matt färg. Lite lätt slipande och en strykning till borde räcka. Gud vilken tid det tar allting... Jag vill ha mitt sovrum klaaaaart!!


Börjar för övrigt tänka på hur vi ska lösa resten av övervåningen. Det är så öppen planlösning och det tar emot att sätta upp vägg och skärma av ljuset. Det kanske blir ett måste så småningom men inte nu. Litens rum kommer inte bli iordninggjort. Dvs vi kommer INTE ha något färdigt barnrum. Det skulle bara bli ännu jobbigare då. Att inte bara känna längtan varje dag, utan SE den. SE vad vi inte har... Så jag har bestämt mig för att försöka få till ett mysrum istället. För pyssel med scrapbooking och symaskinen på ett fast ställe. En bäddsoffa/fåtölj skulle jag vilja ha också och ett litet bord till. Där jag kan ligga och slappna av och lyssna på ljudböcker. Sen får min motionscykel en liten hörna också, perfekt!


Nu ska jag sluta svamla och dricka upp mitt kaffe och bege mig ut i snickarboden för att mååååla.


 
 
Miniu

Miniu

12 januari 2008 12:22

Grodis!
Jag har läst dina senaste inlägg och skriver ett samlat svar här.
Du är så otroligt stark i dig själv, glöm aldrig någonsin bort det!
Att det går upp och ner, måste få bli en del av livet. Jag vet att det låter befängt, men jag fick inse det i höstas, att livet är jävligt pissigt ibland.
För mig kom det som en chock, en riktig chock.
Jag lider riktigt med dig, och de prövningar du får utstå i det som kallas livet.
Kram på dig och trevlig helg!

http://miniu.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Petra

12 januari 2008 13:57

Ja, du vännen, vad ska jag säga. Jag vet. Det är allt. Du vet att det går ner, ibland. Sen upp. Inte hela vägen, tyvärr. Det krävs mer för det (BB t.ex) Sen går det neråt igen. Denna j--la berg- och dalbana.

Just nu går det upp lite för mig och jag önskar jag kunna hälla över lite av det på flaska och ge dig.

Skickar iaf stora kramar.

 
Ingen bild

M!

12 januari 2008 14:07

Men bläää. Kan inte folket i färgaffären som gett dig fel färg måla åt dig :-)

 
Linda m. 4 barn

Linda m. 4 barn

12 januari 2008 15:55

jag målar med högblank vit färg, det blir jättefint. Men det beror ju på vilken stil man vill ha det i förstås.

http://Lillith76.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lillan

12 januari 2008 20:44

Nu är jag inne och härjar i varenda tråd ser jag... Hursomhelst - jag vill bara skriva att det nog kan vara alldeles utmärkt att vänta med Litens rum. Inte hade vi väl trott att det skulle dröja ett helt år innan Carls rum användes till något annat än att dumpa tvätten i ;) Just nu känns det som att vi skulle klara oss långt på ETT enda stort sovrum, för Carl vill gärna, gärna komma in och sova hos oss om nätterna, eftersom Astrid också sover med oss. Lite sotis?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards