Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 16 januari 2008

Biokväll...

Av grodis - 16 januari 2008 21:37

Ikväll var det dags för lite bio så här i januarimörkret. Jag och maken gick på filmen "Arn" tillsammans med Soff och hennes man. Innan filmen träffades vi och fikade lite och småpratade. Alltid lika mysigt.


Filmen började kl. 18 och innan dess hann vi även in en sväng på MQ´s rea! Maken fyndade två stycken jättefina skjortor, kul kul! Även Soff med make handlade. Den enda som inte handlade/hittade något var jag själv, men det gör inget då jag ändå inte tänker handla något innan mitt nya liv med Itrim börjar. Det känns inte som om det är någon mening..? Jag är fast besluten att gå ner i både kilon, centimetrar och storlekar på kläder, så det så! Varför då köpa kläder som bara ligger..?

Dessutom är ju januari en berömd tuff ekonomisk månad för många, så även för mig..

(bild lånad från moviezine)


Filmen var sisådär... Antingen var jag inte på humör för romantiskt drama, eller så var det helt enkelt inte bra? Jag vet inte... 2 h och 20 minuter kändes långa iallafall och jag kände en liten lättnad när sluttexten kom.


Mitt betyg:

++ (+++++)


------------------------------------------------------------------------------


Tack så jättemycket för alla bra tips ang. PMS och dess biverkningar!

Faktum är att jag har en burk med Omega-3 kapslar sen länge på jobbet. MITT FRAMFÖR NÄSAN står den.... Tror ni jag tar..? Nix... *ehum*

Får bli ändring på det... ;-P Börjar imorgon så kanske det hinner göra lite verkan (OM det nu gör verkan alls..) tills nästa period..?


-----------------------------------------------------------------------------


Tänker extra mycket på TVÅ par vänner just nu.

Vänner som är i olika faser i familjebildningen. Som lever i stor osäkerhet och oro för om det ska gå vägen eller ej... Jag håller mina tummar så hårt jag bara kan att allt ska ordna sig och bli bra. KRAM!!



 
 
Linda m. 4 barn

Linda m. 4 barn

16 januari 2008 22:04

jag tyckte filmen var super bra...de där 2.5 timmarna susade förbi tyckte jag, kändes inte långdraget alls som det brukar göra i vissa filmer..jag blev besviken hur det slutade bara. Jag ville sett mer :-)
En toppenfilm och jag längtar redan efter nummer 2..suck, men det dröjer väl till nästa jul antar jag.

http://Lillith76.bloggagratis.se

 
cerlise

cerlise

16 januari 2008 23:03

Känner precis likadant med att köpa nya kläder! Nej nu jäklar Grodan! NU ska vi gå ner i vikt! Kämpar nämligen också med min vikt som jag ibland skriver om inne på min blogg :) *kram*

http://www.cerlises.blogg.se

 
Filtiga Flisan

Filtiga Flisan

17 januari 2008 07:56

Trevligt att männen hittade lite kläder. Maken här hemma behöver en ny festskjorta.
Och du har ju helt rätt om kläder till dig. Det handlar du sen. Spara pengarna. :)

Trist att du inte tyckte att filmen var så bra. Jag får väl se när vi kommer iväg till bion.

Många kramar

http://ff.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

17 januari 2008 12:32

Åh bio, jag vill med gå på bio, måste kolla vad som går.
kramis

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Manne

Manne

17 januari 2008 21:09

Arn-filmen är bra.
För att vara en svensk sak, så är den väldigt påkostad.
Nu har jag inte läst böckerna och jag har förstått att det de som gjort det är besvikna på hur filmen är uppbyggd och framställd.

Gillade slutet, och ser fram emot nästa film.

http://one2many.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards