Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2006

En olycka kommer...

Av grodis - 1 augusti 2006 09:59

..sällan ensam!Maken ringde nyss... och bara suckade djupt och skrattade lite besvärat... Äsch, jag spaltar upp eländet istället!1) Min bil som jag köpte i mars i år pajjade förra veckan. Troligtvis bränslepumpen. Ej inlämnad på verkstad än.2) När vi kom hem från en dagstur i Karlskoga förra veckan hade det ÖSREGNAT rakt in i toaletten på övervåningen och ner i kattlådan... vi hade glömt stänga takfönstret... Kattsand blandat med vatten (=betong) över hela golvet och uppå väggarna...3) Vi körde även på en hare på vägen hem från Karlskoga. Tvärdog.4) När vi kom hem och skulle slänga kaffemuggarna från McDonalds i vår gröna tunna så fullkomligen KRYLLADE det av äckliga vita larver ÖVERALLT! *rötmånad, nähä?* Ryyyyyys! 5) Maken tappar nycklarna i sjön i söndags. Får dock efter mycket om och men upp dem igår måndag efter att ha fått låna en väst med tyngder så han kan dyka efter dem utan att flyta upp. ;-)6) Igår när vi hade storhandlat och kom hem så upptäckte vi att frysen pajjat. *jippie* En beg. frys inhandlades via blocket.se och den hämtade maken nu imorse...7) Väl hemma med nygamla frysen backade maken in släpvagnen hemma och PANG! Kopplingen går på HANS bil!Så nu har vi alltså INGEN bil och vi bor 1,5 mil utanför stan med USLA kommunikationer! Och ...... gamla frysen verkar fungera igen...!?!?!*GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!*
Otursförföljda är vad vi är! Så fort man lyckas få lite pengar över och kanske unna sig något så händer det alltid något.... *suck*

 
 
Tess

Tess

3 augusti 2006 09:04

Nämen, vad är det som händer hemma hos er?!?! Sköt om er. Passar på att skicka många tankar till din väninna, låter inte alls roligt det där.

http://www.malika.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards