Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 1 april 2007

April, april!

Av grodis - 1 april 2007 10:21

Nej då. Jag ska inte lura er.Sanningen är den att jag är urusel på att luras och ljuga. Och det ser jag inte som en negativ personlighet, utan tvärtom.Tänk, april.I april nästa år kommer jag sitta som på nålar, för då har vi (förhoppningsvis) väntat nästan 11 månader på BB (barnbesked). I dagsläget verkar barnbeskeden dessutom komma redan efter 8-9 månader, så kanske det är så att vi antingen är nere i Bolivia den här tiden eller så är vi redan hemma!?Tanken är svindlande.Jag vet inte varför, men jag har så svårt att tro att detta verkligen ska gå vägen. Trots att vi kommit så här långt som vi ju faktiskt gjort nu. I maj, när alla papper är samlade och förhoppningsvis klara och nedsända till Bolivia, väntar VI barn! Kanske inte så konstigt att det är svårt att ta in. Det är ju SÅ STORT. Det finns inget större.----------En minst lika fin dag idag och tyvärr är det så att städning och tvättning står på tapeten idag. Det tar emot massor att behöva vara inne en sån här dag... :-/ Första maskinen är iallafall igång, och tyvärr kan jag inte hänga tvätt ute, då maken och grannen eldar ris även idag, dessutom nära vår tvättställningsplats. Vill ju att kläderna ska lukta fräscht och inte gammal rök.... ;-PSka iallafall ställa upp fönster och dörrar så jag hör fågelkvitter och känner utomhusluften.Ska bara dricka kaffe först. I solen. Ute.Ha en underbar söndag alla goa vänner!

 
 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

1 april 2007 11:41

Jag är också jättedålig på att ljuga och har kommit överens med maken att vi inte ska försöka lura varandra idag. Jag är inte så glad i den här dagen p g a att folk vill luras.

Jag hoppas att det ska ta så kort tid som möjligt för er. Det är jättespännande att följa eftersom jag inte känner någon som adopterat. Vi vet ju fortfarande inte om vi en dag kommer att göra det också. Det beror på så mycket, men vi tar ett steg i taget.

Härligt att ni också är så duktiga och är i tagen.
Vi har en jättestor hög att elda upp vi med, men den får vänta några helger tror jag.
Glöm inte att njuta av söndagen.

Många kramar!

http://ff.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards