Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 15 april 2007

Trött i mössan....

Av grodis - 15 april 2007 11:31

*gäspar*


 Jösses... jag är lite trött i mössan idag.

Det blev rätt sent inatt då vi kom hem kl. 02.00 Kvällen var dock som vanligt väldigt trevlig och då går ju tiden som bekant fort också!

Åt, åt, åt... Värdparet bjöd på fondue, och vi hade med oss eget kött (ryggbiff & kycklingfilé). Båda fondueerna smakade jättegott och vi åt alla så det stod härliga till! Pommes frites (hemfriterade) serverades till ... vilket jag avstod. Men det fanns även en jättegod fetaostsallad + ugnsrostade grönsaker så det var ju toppen! Och så alla goda såser till.... Till maten drack jag rödvin... (ja, jag veeet att jag sa att jag inte skulle dricka mer alkohol, men nu blev det så)..
 

Efterrätten bestod av kladdkaka med jordgubbar, physalis, grädde...

Tog litegrann... och det var ju inte gott alls! *blåljuger*
 

Det har dock visat sig på vågen redan imorse.. .*suck*

Nu är det plötsligt 1,2 kg kvar till 70-klubben igen... FAN!!
 

Att man aldrig lär sig.... :-(
 

Nåväl, det är skärpning fr o m NU och idag ska jag även ta en rask skön promenad i det underbara vädret som vi har även idag!Fortsätta måla utemöbler också och tvätta undan lakan, handdukar osv för det är ju perfekt torkväder!
 

Ha en fin söndag allihop!

 
 
Monica

Monica

15 april 2007 12:43

Ssss bry dig inte om vågen, kära du. Du är så duktig med motionen och det du äter. Slurp vad gott ni åt igår.

Ha en underbar söndag i solen!
Här har dottern magsjuka så någon picknick vet jag inte om det blir, vi prataade om det igår.
kramelikram

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Majjen

16 april 2007 07:57

Vet du, ibland kanske man behöver få "slarva" lite, för att få en ordentlig motiviation igen. Vet precis hur det känns när de första kilona har rasat av och viktminskningen börjar gå långsammare. Det är urtrist och man tycker inte att ett halvkilo är något att gå ner. För man vill ju se snabbt resultat....
Men när man blir påmind om att det går fortare att gå upp i vikt än ner i vikt, då får man motivitation för tusen gubbar igen, så nu tror att jag att du är på rätt spår igen.
Kram
Majjen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards