Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 16 april 2007

Kors i taket!

Av grodis - 16 april 2007 21:42

När maken(!) säger att vi kanske borde åka till IKEA för att kolla korgar, så är det bara att styra kosan dit - direkt! Så gjorde jag alltså ikväll och därför kom vi hem lite senare än väntat. Lite fina korgar och annat smått och gott inhandlades.

När vi kom hem pysslade maken iordning fint på verandan medans jag lagade mat (levergryta med ris) och så åt vi tillsammans och kollade igenom lite adoptionspapper och uppdaterade läget. Vi kom överens om att vi ligger bra till. Hunnit med en del på knappt en vecka, och det känns förstås jättebra!


Efter maten pustade jag en stund och lät maten sjunka lite innan jag bytte om och tog en rask promenix med iPoden i öronen. Så skönt! SPRANG(!) sista biten, lite oplanerat så där... :-) Så nu sitter jag här och eftersvettas och känner mig nöjd med dagen som gått bra - trots att jag haft en sån där "hungerdag" igen.


Blir en skön dusch strax och sen till sängs för att läsa lite. Har flera bra böcker på lager nu, och måste börja beta av dem. ;-)


Tusen tack för allas ert PEPP! Det gör mig stark och får mig att kämpa vidare.

Petra! Jag ska anta din utmaning imorgon! *lovar* Läste den inte förrän nu. :-) Vilken bra idé att jogga varannan låt! Puh, det blir tufft!


Nattinatt!

 
 
Ingen bild

FF

16 april 2007 22:20

Jag förstår precis vad du menar med IKEA.

Jag vet att jag alltid säger det, men jag är så imponerad över att du är så duktig med vikten. Att äta ett halvt vaniljhjärta är inte hela världen. Saken är ju det att du inte ska upprepa det för ofta bara. Men du kan ju inte ta bort allt gott alltid.

Wow. Orka springa och inte bara gå raskt. Jag är superimponerad.

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards