Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 18 april 2007

Psykologbesök 1 av 2 avklarat!

Av grodis - 18 april 2007 16:34

Nu har vi träffat psykologen som ska hjälpa oss med ett intyg inför adoptionen och det gick jättebra. Det var en väldigt varm och go´ kvinna på drygt 70 år som öppnade dörren med pigga ögon och ett vackert leende och direkt utbrast:

"Ooooh, det kommer passa er sååå bra med ett mörkt barn!"


Lite charmigt faktiskt tycker jag... ;-D


Vi började med att samtala lite om hur vi kommit dit vi är nu, om Viktor och hans alltför korta liv, om IVF-försöken, om våra känslor inför adoption osv osv. Sedan fick vi sätta oss med varsitt test av Myers-Briggs Type Indicator bestående av närmare 80 frågor vi skulle kryssa för. Det tog ca 20 minuter och nu ska vår psykolog sätta sig ner och "rätta" våra test och ta reda på vilken kombination vi är. Vad man än svarar så är svaret alltid positivt och det ska tydligen vara ett bra test, som säger mycket om ens personlighet. Flera av frågorna var dock lite svåra att svara på då man kände starkt för båda svaren, men då fick man helt enkelt känna efter åt vilket håll man drogs mest och kryssa där. Ska bli jätteintressant att höra vad hon säger på fredag! :-)


Nästa vecka skulle hon ha vårt omdöme klart, så det är snabba puckar. Hurra!


Nu ska jag jobbba på lite, sen är det dags att åka iväg och dansa lite latinodans och sen göra avslappningsövningar, ska bli roligt och intressant båda delarna!

 
 
Ingen bild

M

18 april 2007 17:26

Härligt att höra hur det går framåt och vad bra att psykologen var sympatisk!

 
Ingen bild

Petra

18 april 2007 17:59

Åh, vad spännande med besöket!!! Nu är ni nästan framme!!

 
Åsa

Åsa

18 april 2007 21:19

Sneglar uppåt och håller med.

http://blandannat.net

 
Tess

Tess

19 april 2007 08:14

Jag tycker faktiskt att det är ett av de bättre personlighetstesten jag gjort (och jag har hunnit med några stycken :). Va skönt att det kändes så bra och va spännande att även det steget snart är klart! KRAM

http://www.malika.se

 
Åse (Melinskan från Vikt)

Åse (Melinskan från Vikt)

19 april 2007 10:41

Jag har oxå gjort det där testet en gång. Jag blev ENFP. Jag tycker att det testets reultat passade bra in på mig.

http://didriksson.blogg.se

 
Annika

Annika

19 april 2007 11:16

Vilken gullig psykolog *s*
skönt att det går framåt!!
*kram*

http://busmamman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards