Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 22 april 2007

Skam den som ger sig...

Av grodis - 22 april 2007 15:02

ÄNTLIGEN hittade jag intygen från Adoptionskursen!!


Efter mer än 3 h letande och vändande upp och ner på större delen av huset, så hittade jag intygen i en papperskasse med "viktiga papper som ska gås igenom sen" på kattvinden. Sista chansen! Typiskt att man inte började där... ;-)


En till grej att bocka av på "Göra-listan" som ser ut så här:


1) Skriva personlig ansökan -- På G!

2) Medgivande -- OK!

3) Hemutredning -- OK!

4) Vigselbevis -- OK!

5) Utdrag ur Födelse- och dopbok -- OK!

6) Läkarintyg -- På G nästa helg!

7) Intyg psykolog -- På G!

8) Intyg Adoptionskurs -- OK!

9) Utdrag från Rikspolisen ur belastningsregistret -- På G!

10) Inkomstuppgifter -- På G!

11) Intyg från socialsekreterare ang. uppföljningsrapporter, 4 st under 2 år -- OK!

12) Lämplighetsintyg från socialsekreteraren -- På G!

13) Fullmakt Notarius Publicus -- På G!

14) Fotokopior av våra pass -- OK!

15) Fotografier av oss, hemmiljön, släkt, vänner osv.-- På G!

16) Sammanställa telefonlista på de kontaktpersoner vi använt oss av -- Tar vi tag i sist!

17) Betala första fakturan -- OK!


Puh.......


 
 
Lantliv

Lantliv

22 april 2007 22:43

Å här har det hänt grejer sen jag var in sist. Nu blommar det! Härligt att se att det är så mycket som är klart! Kram på dig!

http://lantliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

solna-madde

23 april 2007 08:24

Tjihoo vad det går bra för er! Nu är ju nästan allting klart ju!
Snart snart snart väntar ni barn igen!

Själv är jag adoptionstrött. Vi har nu väntat barn i två månader (av ca 24) och luften har gått ur mig lite. När vi väntade Leia hade vi väntat över halva tiden nu :-(.
Men snart får jag hoppa upp ur detta svarta väntanshål och kamma till mig lite, måste bara få tycka lite synd om mig själv först...

kram och trevlig måndag!

 
Ingen bild

mallsing

23 april 2007 08:51

Oj oj oj..... vad mycket grejer som ska fixas för att adoptera. Tänk om alla föräldrar eller dom som skulle bli föräldrar fick en sån genomgång det kanske inte skulle vara så dumt ...för barnen. Undrar om jag och maken skulle klara dom personlighetstesterna och psykologsamtalen ni har haft. Ni måste ha kommit varandra ännu närmare varandra genom det här.
Hoppas nu att väntan inte blir så lång........
och Marie kom igen nu 70-klubben väntar på dig : ))
Kramar Marianne

 
Ingen bild

Grodis

23 april 2007 09:28

Lantliv>> Hihi.. ja, nu blommar det både här och där! ;-P Händer massor nu och det ska bli jätteskönt (och trist?) när allt är klart! Kram tillbaka!

solna-madde>>Ja, snart så är allt klart! Inte klokt egentligen.. känns jättespännande och konstigt samtidigt! Klart luften måste gå ur en någongång. Väntan är långt ifrån enkel och jag undrar hur jag kommer reagera när vi "bara" kan luta oss tillbaka och vänta. Utan att kunna göra något... Varje dag framåt är en dag närmare barn, och Leias lilla syskon! KRAM vännen! :-)

mallsing>>Ja, det vore kanske inte så dumt? Samtidigt så kanske det inte skulle finnas så många barn då heller..? Och det är lite synd. Fast jag önskar ju att alla barn har det tryggt och bra, och så är det ju tyvärr inte... :´-( Kämpar hårt för att nå 70-klubben, men det är sååååååå jäkla trögt nu! 80.3 kg imorse igen... *suck!!*
Ska till Gbg den 5-6 maj förresten.. är du upptagen på kvällen den 5:e? *blink* KRAM!!

 
Ingen bild

mallsing

23 april 2007 11:46

Grooodis...5.e maj har jag inget för mig vad jag vet. Har du lust till lite shopping-fika-lunch? Eller annat?

 
Ingen bild

Grodis

23 april 2007 11:56

mallsing>>Skojsigt! Men jag kommer inte fram med tåget förrän vid 16-tiden har jag för mig? Så shopping är det väl tyvärr för sen för? Men lite käk kanske? :-) Måste väl bara checka in först men sen har jag resten av e.m./kvällen fri! Vi mailas och bestämmer mer vetja. :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards