Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 24 april 2007

Sur!

Av grodis - 24 april 2007 08:15

Nu är jag säkert jättelarvig och patetisk.

Men jag är sur. Jättesur.

Så retfullt nära, men ändå så långt bort.

80.0, 80.1, 80.0, 80.0, 80.0, 80.0, 80.0 kg....

Jag skämtar inte - men under 5 minuter(!) imorse gick jag på och av vågen hemma efter att ha avklarat morgontoaletten, men icke sa nicke. Benhårt står den där hånfulla 8:an i början av vikten fortfarande.


:-(


Bestämt mig nu. Fr o m idag utökar jag mina promenader från "Stora rundan" på 3.2 km till "Stora rundan + lilla rundan" = 5,2 km. Imorgon tänker jag dessutom diskutera att köra "Prenet Go" i 5 dagar igen (precis som de första 5 dagarna, då man enbart kör pulver 5 ggr/dag) för att ha en chans att nå mitt personliga mål på -10 kg under dessa 12 veckor. Det känns verkligen som om jag behöver det, jättemycket, för att hålla i även i fortsättningen.

När man som jag kämpat i 3 månader snart för att nå ett visst mål man satt upp, så känns det för jävligt om man ska stupa på mållinjen med några futtiga hekton....


Giv mig styrka att fixa detta!!


*mantrar: Det är värt det. Det är värt det. Det ÄR värt det!"

 
 
Tess

Tess

24 april 2007 08:49

Det ÄR värt det, DU är värd det, och DU kommer att klara det. Helt övertygad. KRAM på dig kära vännen!!

http://www.malika.se

 
Elin

Elin

24 april 2007 09:00

Fy, vad nedrigt av 8-an att aldrig ge sig. Men du verkar så bestämt och motiverad, du kommer att klara det bra. Jag kommer gärna ut och går med dig någon dag om jag får! :)

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

Mia

24 april 2007 09:14

Tycker du skall ta det lite lugnt, du är så nära nu och skynda på hjälper inte långsiktigt tror jag, tänk på att du skall hålla din vikt sedan för resten av livet.
Nej ta det lite lugnt och fortsätt som du gör och var motiverad som du är, du har ju gått ner jättemycket under dessa veckor-tänk på det istället.
Du kommer komma under 80 och det väldigt snart men att hålla på och stressa kroppen och skynda på tror jag är mindre bra.
Var inte Prenet Go bara i 2 dagar á 5ggr pulver, har de ändrat till 5 dagar nu?

Är övertygad om att du snart är med i 70- klubben, snabbare än du tror:)
Ta det lugnt och ha en skön dag!

 
Clin

Clin

24 april 2007 09:17

Det där fixar du! Kanske begränsa vägandet till en gång varannandag!? ;)

Kram C

http://vardagenmedmaja.blogspot.com

 
Monica

Monica

24 april 2007 10:58

Heja Grodan!

Jag håller på dig. Ibland kan det vara bra att bli arg.
Här börjar värmen komma hos oss, hoppas det blir samma hos dig så du får det skönt när du ska ute sedan efter jobbet.
(Psst väg dig inte för ofta, ett litet tips.)

Go for it tjejen!

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

solna-madde

24 april 2007 11:57

Men lilla gumman! Jag förstår att det måste vara frustrerande att inte få se den där efterlängtade sjuan!
Men inte måste du gå tillbaka på bara pulver? Du gör ju fantastiska reslutat och går ständigt nedåt!

Heja dig! Du är bäst!
stor kram
madde

 
Ingen bild

Grodis

24 april 2007 17:30

Tess>>Tack snälla rara du! Jag gör mitt bästa. Så trögt bara när det står still så här och man såååååå gärna vill över den där tröskeln. Men snart så... :-) Tack goa du för pepp! Stor kram!

Elin>>Du är så välkommen att komma med ut och gå! :-) Ja, känns nedrigt att den är så seeeeg att visa sig den där efterlängtade 7:an. Känns som om vågen bara vill jävlas... Men snart så! Jag ger mig INTE! ;-) KRAM och tack!

Mia>>Du har så rätt så! Visst är det 2 dagar fortfarande. Fel av mig! :-) Jag får se hur jag gör. Väntar och se resultatet av morgondagens vägning först hos Prenet. Hittills har ju mitt medel varit -0,9 kg och det vet jag ju är alldeles lagom och egentligen väldigt bra. Jag är nog bara ivrig pga den där 7:an.... ;-) Nu ska jag hem och ut och gå 5,2 km. Ska bli underbart en fin kväll som denna! :-D Tack snälla du för pepp och stöd!!

clin>>Hihi.. nej, se det går inte! Särskilt när jag står så här och vinglar på nollan! ;-P När jag är med i 70-klubben ska jag försöka att inte väga mig varje dag dock. Jag VET ju innerst inne att det kan variera mycket bara från dag till dag! Tack för pepp vännen!

Monica>>Jaaaaa.. varmt och skönt här med och jag ska snart hem och byta om och ut och gå! Ska bli jätteskönt! :-) Synd att du inte bor här i stan så hade jag dragit med dig ut! ;-P Och nej, jag ska försöka att inte väga mig varje dag när 7;an väl behagar dyka upp på vågen... KRAM och tack snälla för pepp!

solna-madde>> Ja, det är jättefrustrerande just nu! Och sen det här med ÄL också, jag vet ju att det gör sitt...
Nej, jag har tänkt efter både två och tre ggr ang. att gå tillbaka på bara pulver (iofs bara 2 dagar och inte 5 som jag felaktigt skrev..) Jag går ju trots allt ner ca 0.9 kg i veckan och det är ju lagom sägs det... ;-) TACK snälla vännen för att du finns o peppar mig, ALLTID! Många, många kramar!

 
Ingen bild

Manne

24 april 2007 19:42

*lämnar en hög av tålamod*

 
KvinnaFruMamma

KvinnaFruMamma

25 april 2007 00:10

Jag vet hur fruktansvärt frustrerande det är när det inte hände något på vågen. När jag hamnade på en sådan platå fick jag tipset att ändra på motionen eftersom kroppen hade vant sig. Har du tex någon möjlighet att gå lite tidigare och gå ut på promenad innan frukost? Man får en ökad förbränning hela dagen. Annars ändra din motionsrunda tex genom intervall, lite längre eller lite backigare.

Ge inte upp snart lossar det och du hamnar i 70-kilos klubben.

Du klara det!
kramis

http://kvinnafrumamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards