Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 25 april 2007

Plötsligt ... händer det!!

Av grodis - 25 april 2007 08:25

Whoooohaaaaaaaaaaaaaa.....!!!!


Jag är där. Jag är med i den för mig så hett efterlängtade 70-klubben!! ÄNTLIGEN!!!!


Nu blir det ett inlägg med överdos av utropstecken... *varning* ;-)


Imorse när jag gick upp ur sängen (alldeles för sent, då sängen var alldeles för skön..) så gjorde jag som vanligt. Morgontoalett och sen undan med badrumsmattan och fram med vågen. Imorse hände DET. Det blev en 7:a i början. Och en 7:a på slutet!


79,7 kg stannade den på. Jag är verkligen där. Jag ÄR med i 70-klubben.


Som jag längtat.

Som jag kämpat.

Som jag väntat.


Jag är så glad. Så stolt. Så jävla lycklig!!!!

Det var inte mindre än 5(!) år sen jag var med här sist, och det var när Viktor kom till världen i maj 2002, då vägde jag 77 kg. Sen dess har jag bara gått upp i vikt. Ja, jag är konstig som går upp EFTER en graviditet, jag vet....


Nu är jag här. Och nu ska jag fortsätta min resa neråt. Så småningom ner till 60-klubben, men just nu gläds jag åt att jag har en fin 7:a i början av min vikt. Nästa mål är 77 kg, sedan 75 kg och efter det 60-klubben.


Whohooooooooooooooo!!!

 
 
Pinse

Pinse

25 april 2007 08:37

Stort grattis till medlemsskapet:)

http://pinse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mallsing

25 april 2007 09:08

jiipiie......... hurra vad du är bra *klappar i händerna*.
Det var du mer än värd. Marie gör nu bara inte mitt misstag och belöna dig för att det går så bra, i alla fall inte med nåt ätbart. Håll i nu mer än någonsin och kämpa på så kommer resultatet stå i sig och bli ännu bättre. Försök, försök oxå att inte ställa dig på vågen varje morgon man kan pendla upp till ett kilo från dag till dag beroende på menscykel, vatten ansamling med mera med mera ja, du vet. Låt det gå några dagar helst en vecka så du inte blir besviken.
Jag tror på dig!!!!! **KRAM**

 
Ingen bild

solna-madde

25 april 2007 09:14

TJIHOOOOOOOOOO!!! Stort Grattis till dig!!! Bra jobbat, du är så himlans duktig!!

Idag är en sån där underbar dag då allt är bra...

kram!

 
Ingen bild

Linda *

25 april 2007 09:16

WOHOOOOOO!!!!! Grattis, vad härligt. Jättekul, det är du verkligen värd :)

 
Ingen bild

Carina29

25 april 2007 09:28

Ett stort GRATTIS till dig Grodan! Du har varit såå duktig!!!

 
Ingen bild

Mia

25 april 2007 09:28

Jag sade ju det :o)
Hade du vägt dig 1 gång i veckan så hade du inte behövt bli så orolig och sressad, är det där med att du väger dig varje dag som blir så väldigt fel.
Men nu är du med i 70-klubben iaf!!!!!!!!
GRATTIS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Grattis!!!!!!!
Grattis!!!
Grattis!!
************G*R*A*T*T*I*S******************

 
Sarah

Sarah

25 april 2007 09:32

GRATTIS GUMS! Du är så väl värd det!!!! :-D

http://www.wallskog.blogg.se

 
Ingen bild

"E"

25 april 2007 09:44

GRATTIS!!!! :)

 
Ingen bild

Hurra!!!!!!!!

25 april 2007 10:01

Kul att du äntligen, äntligen är nere på ett så efterlängtat delmål!!!!!!!!!!!!
Det är så härligt att läsa om din kämpaglöd, jag blir insprirerad själv och jag försöker att hålla kvar tanken att till hösten är det jag som ska ta mig kilo för kilo neråt! Just nu är jag medlem av 90-klubben men jag hoppas innerligt att det aldrig kommer i närheten av 100-klubben, men man vet ju aldrig hur mycket vatten jag samlar i slutet!!! Men som sagt, bra kämpat, nu gäller det att styra om så att du får fokus på ditt nya delmål!
Må så gott idag!

 
Ingen bild

Petra

25 april 2007 10:26

GRATTIS!!! Har du fått blodad tand nu??

 
Ingen bild

Linda B

25 april 2007 10:34

GRATTIS!!!! =)=)
Tänkte komma dit jag med, får jag vara med i klubben? Har vägt 80,0-81,5 sen nyår nu.. OMÖJLIGT men nu ska jag oxå dit!!
*KRAM*

 
Elin

Elin

25 april 2007 11:00

GRATTIS ** GRATTIS ** GRATTIS

Du har varit så tålmodig! Det är en sån kick för motivationen att komma över en sån magisk gräns!! Vad du är bra!! Kram Elin

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

Humlan/Humlis

25 april 2007 11:14

Vad underbart, GRATTIS!!!
Det är så roligt att läsa din blogg och jag vet hur gärna du ville nå ditt mål, därför är det så skoj att du gjort det nu :)

 
Ingen bild

M

25 april 2007 12:06

GRATTIS! Toppen! Du har verkligen kämpat!

 
Monica

Monica

25 april 2007 13:10

Hurraaaaaaa

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Catharina

25 april 2007 16:23

GRATTIS till inträdet i 70-klubben! Hoppas att jag snart kan joina dig där :)

Kram!

Catharina m. Jonna, Ellen & Alva

 
JoVi

JoVi

25 april 2007 17:26

Grattis! Vilket sprudlande glatt inlägg, det måste jag bara kommentera :)

Du skriver med en sån inlevelse och har en sån mysig blogg! Har följt din jakt på kilon och resa mot adoption en tid, lycka till med båda! :)

http://joviskarameller.blogg.se

 
Ingen bild

Fairy Dust

25 april 2007 19:22

Grattis gumman!
Kram

 
Ingen bild

Åsapåsa

25 april 2007 21:24

*G*R*A*T*T*I*S*
Jag tycker att du är SÅÅÅ himla duktig!

 
Ingen bild

Majjen

26 april 2007 08:17

Kan bara säga att det är jag som blivit signaturen "Hurra". Så går det när man inte läser ordentligt!!! Trodde ju att det var rubrik. *suck*
Skönt att du kom iväg på din nya runda!!!
Kram Majjen

 
Jessica

Jessica

29 april 2007 14:35

Åh vad underbart att läsa!!
Stort stort GRATTIS :)

http://jezza.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards