Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 14 maj 2007

Brevets väg...

Av grodis - 14 maj 2007 20:59

Vilken tur att jag, med mitt kontrollbehov, ännu så länge kan följa vårt viktiga kuvert med originalhandlingarna mot mål, dvs vår adoptionsorganisation.

Just nu har det iallafall lämnat postombudet, ja ICA-affären ni vet... och är i sorteringsterminalen. Alltid nåt!


Får se om jag kan slappna av lite mer nu. För tillfället verkar det svårt. Jag kan inte släppa kuverten ur tankarna! Gaaaah... blir galen på mig själv! Är det inte det ena att oroa sig för, så är det det andra. Jag måste, måste, måste lära mig att slappna av och lita på att andra faktiskt kan sina jobb och gör sitt bästa. Annars kommer jag inte palla trycket. Eller vaddå tryck? Vi väntar ju snart bara barn... hehe.. vi väntar ju snart barn... BARN!! Hallååååå...


Tänk, en vacker dag kommer telefonen att ringa. En vacker dag kommer vår handläggare ringa och be oss sitta ned. Ta fram papper och penna. Säga GRATTIS ni har fått en liten dotter/son!


*gråter en skvätt*


Fattar ni?


Jag gör det. Jag börjar faktiskt kunna ta in mer och mer vad det är vi verkligen är på väg att få uppleva.


Vi är på väg att bli föräldrar - igen.


Jösses....


*gråter lite till*


Kan det vara hormoner i omlopp... redan..?


Nej, jag har ju bestämt att vi inte väntar barn förrän våra papper är i Bolivia. Om någon månad till eller så. Sen väntar vi banne mig barn!


Gud så jag svamlar. Märks att jag är trött.

Kanske ska försöka lägga mig och läsa en stund. Skingra tankarna.


Försöka iallafall...


Nattinatt!

 
 
Ingen bild

M

14 maj 2007 21:30

Jamen det är väl klart att du är nervös! Det är ju det viktigaste man kan tänka sig som håller på att hända ju! Jag hade också suttit där och följt vart brevet tar vägen och helst önskat mig gps-sändare på det så att jag kunde följa det meter för meter :-)

 
Ingen bild

Stello-Karin

14 maj 2007 21:51

Jisses! Nu börjar det närma sig!

Hittade äntligen din blogg och har läst det senaste om ditt liv! Fasen vad duktig du som tagit tag i vikten och vad härligt att det kryper närmare och närmare barndags!

Äntligen ett syskon! Som ni har väntat!

Kram! Jag ska höra av mig lite mer privat och berätta om mitt livs senaste vändingar, äntligen börjar det lätta lite även för mig i min lilla värld!

 
Monica

Monica

14 maj 2007 22:08

Åh vad underbart att läsa att ni är mera på väg mot barn nu. En dag i taget får ni ta, och du brevet kommer att komma fram det är jag säker på.
kram

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
frigida

frigida

15 maj 2007 01:35

ville bara ge dig en kram!!
så *kraaaaaaam*
god natt!
:)

http://frigida.bloggagratis.se

 
clin

clin

15 maj 2007 08:30

Ler stort genom tårarna!!! Igen!!! ;)
Kram C

http://vardagenmedmaja.blogspot.com

 
Ingen bild

Tess m. Max och Malte

15 maj 2007 09:31

Kommer ihåg när en kollega fick det samtalet på jobbet, han blev helt blek sen tittade han rakt ut och sa jag har fått barn.... Han fick inte tag på sin fru utan gick runt helt borta innan han fattade vad som hänt. Det var ett underbart ögonblick, många tårar fälldes.
Snart Grodan snart är det du eller Jonas som får det samtalet och vi är många som längtar med er.

Kram Tess

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards