Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 23 maj 2007

Soooool!

Av grodis - 23 maj 2007 10:57

Äntligen lite sol. Och inte så lite heller, utan mot en vacker klarblå himmel! Jätteskönt och energin fylls på känner jag. Välbehövligt!


Strax ska jag ta bilen och åka iväg till Prenet för att handla lite mer pulver, för det är nämligen slut! Första gången jag måste betala för dem och nu gäller det verkligen att tänka till på vilka smaker som är ens favoriter. En burk ´a 14 portioner kostar 225:-, vilket innebär ~16:-/portion. Rätt OK tycker jag och bra mycket billigare än om jag varit ut och ätit lunch varje dag som förr i tiden. Luncherna kostar ju från 60:- och uppåt, så i slutändan kommer jag spara pengar på detta. Blir nog jordgubb och choklad idag tror jag. Sen har jag fått uppdrag i att köpa en burk till en nyfiken kollega som vill testa och hon ville ha citron. :-)


Är inte lika frustrerad över fotograferingen idag. Det kommer bli bra. Fotografen vet jag ju är kanon och det är nog mera jag som känner mig obekväm framför kameran... Skönt dock att veta att jag väger dryga 10 kg mindre nu än i februari och skönt också att jag väger nästan 2 kg mindre än på bröllopet och de fotona känner jag mig rätt OK på iallafall, om man ser rent viktmässigt. Det ska bli jätteskönt att få detta ur världen och jag har lagt ut en "hjälp-mig-tråd" på ett par adoptionsforum och fått en massa fina tips inför fotograferingen. Vad folk har för tips och råd och så. Sen har jag ju även fått fina tips här av vänner så jag känner mig lite lugnare. :-)


Nu måste jag jobba vidare. Full fart!

 
 
Blivande "grannen"

Blivande "grannen"

23 maj 2007 11:21

Fotona kommer nog bli jättebra. Vad skönt att kunna få tips från andra som varit i samma situation, det måste vara ovärderligt. Vi har lite foton på er, men då är oftast Albin med på något hörn. Säg till om ni vill ha dem och titta på. Vi har även superfina kort på Sally, men det har ni säkert redan själv. kram kram!!

http://nyahuest.wordpress.com

 
Monica

Monica

23 maj 2007 11:52

Vi har med sol här, visst är det härligt.

16 per måltid låter helt ok tycker jag. Go for it!

Du en fråga, (min hjärna är inte vid sina bästa bruk) hur ändrar jag utseende och färger på bloggen? Jag är så lustig så jag minns inte fast jag har gjort det massor av gånger, fast det var flera veckor sedan.
Kram

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Blivande "grannen"

Blivande "grannen"

23 maj 2007 12:25

Sorry, skrev fel adress. Så här ska det ju vara. :)

http://nyahuset.wordpress.com

 
Tess

Tess

23 maj 2007 12:53

Det kommer att bli jätte bra. Klart ni känner er lite obekväma, hur ofta poserar man bakom symaskinen?! Ta MÅNGA kort bara då blir det alltid några som blir bra. Skönt att ni har någon som kan hjälpa er (annars skickar jag gärna min man, han är en klippa på att fotografera och får dom flesta att se fantastiska ut, inte mig dock ... men jag är hopplös).

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Saga

23 maj 2007 15:19

Hej! Stämmer in med alla här ovan, ta en massa kort så ni har många att välja på. Efter ett tag slappnar ni av! Varför får inte kissen skymta förbi, och varför bör ni inte vara barfota undrar jag nyfiket? Vilka mer tips har ni fått?

 
Ingen bild

Grodis

23 maj 2007 15:36

Elin>>Supersnällt! Vi återkommer när vi sett resultatet av fredagens fotografering och ser om det behövs kompletteras. :) Kram kram!

Monica>>Du går in under "färg och utseende". :-) Ja, 16 kronor per måltid är ju kanon egentligen. Dessutom är det ju så bekvämt då man slipper tänka på matlagning eller så. ;-) Kram vännen!

Tess>>Hihi.. nej det är inte så ofta man gör det. ;-P Vi ska be L ta många kort. Det känns jätteskönt och bra att han kan hjälpa oss med detta. Man behöver ju inte vara någon fotomodell, det är väl det jag ska inse... Självförtroendet you know... KRAM! Hur är det med dig & lilla magen??

Saga>>Vår fotograf ska få ta mycket händelsebilder tänkte jag. Så det inte blir så stelt. Visst, vissa bilder kommer bli mer posering på förstås. ;-) Fått många tips, ska skriva ett eget inlägg om det strax. Just barfota vet jag inte varför, men det är Bolivia som kräver skor. Det har väl med deras sätt att leva att göra. De tar väl sällan av sig skorna när de går in. ;-P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards