Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 10 september 2007

Regn och tankar i virrvarr...

Av grodis - 10 september 2007 10:32

Måndag med stort "M" och att somna inatt var svårt. Jag vet inte alls hur mycket/lite jag sovit inatt, men det känns som om det är alldeles för lite. Visst, att regnet smattrar mot rutorna gör ju inte saken bättre heller. Inte heller att man är tvungen att sätta sig i jobbmöte i 2 h det första man gör efter semesterveckan. *zzZZzz*


Det är dags att rulla igång vardagen igen.

En annan sak som det också är dags för är att dra åt svångremmen - igen!

En vecka hos farmor är lika med + på vågen och de 2 kg jag gick ner under maginfluensan är tillbaka, på pricken. Jag velar hit och dit hur jag ska gå till väga med mitt "nya liv". Jag behöver en "metod" att hålla mig till, så är det bara. Att lita till att jag ska ha något som kallas för "Sunt förnuft" vet jag, av erfarenhet, inte funkar för mig.  Jag har ju haft en omröstning här brevid ett tag och enligt den röstar de flesta för Viktväktarna. Där har jag varit med i omgångar. Flera gånger. Och misslyckats. Jag har även misslyckats med Prenet.


Samtidigt är det mellan dessa två jag väljer nu:


Ska jag köra Prenet igen? En seriös omstart?

Dricka pulvershakes och soppor i höst/vinter? Det är ju bekvämt och bra, särskilt i vardagen, när jag jobbar. Däremot så saknar jag ju tuggandet. Men iofs får jag ju tugga på kvällarna. Det kostar också, rätt mycket. Bara "maten" kostar runt 1000-lappen i månaden, men det gör det ju å andra sidan när man äter på riktigt också, och mer än så... Mätningarna kostar 250:-/gång alt. 200:- om jag förköper 6 ggr för 1200:-.


Viktväktarna är lika med att börja räkna points, igen. Fylla i checklistan ordentligt för att få koll på läget. Det är ett måste. Jag vet att min favorithandledare hos VV är kvar. Fördelen är att lokalen ligger mindre än ett stenkast från jobbet och är lättillgänglig. Tanken är isåfall att jag ska väga mig 1 gång/vecka och det på onsdagar, för då är det s k "barnvagnsträffar" och det kan ju vara bra för framtiden om inte annat.. ;-) Det var ett tag sen jag var med i Viktväktarna och jag vet ju att även det funkar, bara jag ser till att fylla i checklistan. Men det funkar INTE om jag kör VV hemma. Jag måste se till att ta mig iväg till lokalen för veckovägningen, annars är det lönlöst...


Jag är laddad och har varit länge. Jag har sedan länge planerat att onsdag 12 september startar jag mitt "Nya liv".


Frågan är nu bara - Prenet eller Viktväktarna..?!



 
 
Ingen bild

Flitiga Flisan

10 september 2007 11:05

Oj. Det är inte lätt att välja vilket av dem du ska ta.
Det är bra att du skrivit för- och nackdelar och det måste man väga mot varandra.
Jag tror du ska försöka tänka på vilken som passar dig bäst just nu i vardagen och som du känner kommer att vara smidigast för dig. Pengar kostar det alltid ju och det ska helst inte vara det avgörande, utan titta på det som du känner är minst "kämpigt" att följa och som kanske känns roligast, om det kan göra det.

Jag hoppas du förstår mitt svammel.
Jag önskar fortfarande att vi bodde betydligt närmre så att vi kunnat peppa och träna tillsammans.

Kram!

 
Ingen bild

mia

10 september 2007 11:42

Tycker Viktväktarna helt klart, du måste få in mat och rätt mängd redan nu. Tänk om liten kommer runt hörnet snabbare än ni tror ;O))

Kör på VV direkt nu och strunt i Prenet-är min ringa åsikt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards