Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 10 september 2007

Tack för alla kloka kommentarer!

Av grodis - 10 september 2007 14:56

Ni är fantastiska.

Tack snälla för alla tänkvärda kommentarer!

Jag är evigt tacksam för att ni hjälper mig att se på saker och ting med andra ögon och tänka snäppet längre. Ibland behövs det när tankarna virrar i skallen... Jag hade för längesen bestämt mig att köra VV, ändå börjar jag spåra ur åt det mer "otåliga" hållet och pulverdiet när det börjar närma sig "START".


Jag har bestämt mig till 100%. Viktväktarna blir det.

Klockan 12.30 på onsdag bär det av mot invägning och omlärning av hur det går till. Ser det som en investering i mig själv och mitt välmående.

Har tappat fokus på det viktigaste; Liten. Att vår Liten ska få en hälsosam och pigg mamma. Det är DET jag måste fokusera på och sträva efter.

Nu är det dessutom lite andra tider; Vi väntar barn! Närsomhelst kan telefonen ringa och en röst meddela att vi blivit föräldrar. Det är DET jag måste fokusera på. (Tack Soff för dina kloka tankar som gav mig rysningar!)


F O K U S

T Å L A M O D

M O T I O N

V A T T E N

M A T

F R U K T  &  G R Ö N S A K E R


PS. Nu har jag även gjort om färgerna på bloggen då några påpekat snällt att det var svårtläst med vit text på svart botten, så nu är det tvärtom och jag hoppas den är mer lättläst. ;-) DS.

 
 
Ingen bild

Pernilla

10 september 2007 15:13

Jag tror at det är ett klokt beslut. Lycka till! På tal om Liten. Har du set dessa? http://www.ajabajakids.com/uploads/foto/Smaafolk_efteraar_2007_1_001.jpg

 
Ina

Ina

10 september 2007 15:38

Grattis till ditt beslut! Jag är fullt övertygad om att du kommer att klara det nu, för du har fokus på Liten. En Liten som har rätt till en sund, välmående och pigg mamma - det är dit du är på väg!
Kram

http://inatankar.blogspot.com

 
ninni

ninni

10 september 2007 21:08

Kikade in till dig, och i presentationen så kom jag på att jag nog tror jag sett dig på en annan site också.
Säger bara lycka till med adoptionen - och vad otroligt fint beskrivet!
Åh, ja än en gång lycka till!!!

http://ninnisvirrvarr.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

10 september 2007 21:18

Jag tror också det är ett klokt beslut att välja VV med en gång :) Jag började i måndags igen och var där idag för första vägningen idag. Det känns så skönt att vara på g igen! Nu kan vi gå ner tillsammans! :)

Kram Lotta!

http://www.kangas-nilsson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards