Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 22 november 2007

Av grodis - 22 november 2007 22:23

Nyss kommit hem efter att ha tillbringat 2 h på Designtorget som har premiär här i stan imorgon. Snälla S hade fått VIP-inbjudan som gällde för 2 personer och hon var jättesnäll och frågade mig. En trevlig kväll och vi shoppade lite grann båda två, faktiskt för EXAKT samma summa (448:-) trots att vi köpt helt olika saker!


Jag handlade bl a ett "ägg" som man knäcker ett riktigt ägg i, smaksätter med det man vill och kör sedan i micron X antal sekunder beroende på hur man vill att det ska bli. En handdocka i form av en papegoja inhandlades också och den är tänkt att följa med ner till Bolivia så småningom, jättesöt! En CD-skiva med allehanda barnsånger, "Bra att ha sånger", ramsor m. m. inhandlades också, för här ska tränas! Jag är urusel på barnsånger och vill verkligen kunna sjunga och tralla för och med vårt kommande barn. Sen att jag sjunger hellre än bra är en annan sak....

Handlade även ett nytt sällskapsspel till jul som hette "Våghals" och är en form av Sanning eller konsekvens. I vår familj är vi öppna mot varandra så det kommer bli skoj! ;-)

Ett litet änglaspel med hängande mistlar shoppades också. Bor ju i det län där Misteln är landskapsblomma, och dessutom finns det huuur mycket mistlar som helst här ute på ön där vi bor, så den passar liksom in här i vårt lilla hem tänkte jag.

Sen inhandlades även årets första julklapp; ett handtag som man skruvar på en pet-flaska. Egentligen köper vi inte julklappar till varandra, men denna är det en tanke bakom, för mottagaren är svårt drabbad av reumatism och har jätteproblem med just pet-flaskor.


En jättenajs kväll! Tack snälla Sanna för att jag fick chansen att umgås med dig, shoppa järnet på Designtorget och det med 20% rabatt! ;-D


Nu är det dags att packa träningsväskan och "AfterWork-väskan" till imorgon. Lunchträning och efter jobbet ut på pub tillsammans med ett rätt stort gäng kollegor, skoj! Det var LÄNGESEN!


Det är fullt upp och renoveringen fortgår här hemma. I helgen är det stora "Upp-med-nya-innertaket" helgen och jag kommer få sköta markservicen här hemma och se till att det finns fika, dryck och mat tillgängligt för grabbarna som ska slita hårt. Men så ska tvätt ska tvättas, fönster ska putsas inför advent och så ska jag försöka hinna med att börja scrappa ett par julkort är tanken.


Åh, vad roligt att blogga här igen.

Sen hur regelbundet det blir är en annan fråga, men det är skönt att vara tillbaka.


TACK snälla för alla goa kommentarer. Jag är mållös.

Ni har varit saknade av mig också ska ni veta. :-)


Idag är det 3 månader och 1 dag sen våra handlingar gick ner till Bolivia förresten! Snart 100 dagar!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards