Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 26 november 2007

Av grodis - 26 november 2007 22:54

Det finns rykten.

Sedan finns det också fakta.


F A K T A .


Jag kan inte blunda för det. Längre.

Det ÄR oroligt nere i Bolivia. Nye presidenten är stark motståndare till internationella adoptioner. Nu är det dessutom oroligt i Bolivia pga en ändrad grundlag och på www.latinamerika.nu kan man läsa om ett hotande inbördeskrig.


*ont i magen*


Det får bara INTE ske.

Det får INTE hända.


Jag skulle aldrig orka det.

VI skulle aldrig orka med det.


Det jobbigaste av allt är att man inte kan göra ett jävla skit åt det. Bara att luta sig tillbaka och finna sig i det. Lära sig leva med att andra styr och ställer och (förhoppningsvis...) gör sitt jobb som de ska.


S V Å R T !


Jag har varit jättenere och frustrerad idag. Med en envis huvudvärk som till slut gav med sig iallafall, men som hindrade mig från att gå och träna. Jag som kommit igång så bra... Imorgon blir det iallafall av det har jag lovat mig själv. Dock har jag tränat i drygt 3 h här hemma, för jag och maken har jobbat på bra med övervåningen här hemma ikväll. Nya gipstaket är uppe och nu är alla tapeter rivna på hela övervåningen! Imorgon kommer en målare hit och ska kolla på hur det ser ut och om det "duger". Förhoppningsvis kommer han och spacklar och målar taket fint vitt inom en inte allt för lång framtid. Åh, vad jag ser fram emot det! Det ÄR trots allt stor skillnad på lackat gulnat furutak, mot vitt slätt gipstak.



Sen har jag bestämt mig ang. fondvägg i sovrummet. Det BLIR den där "porrtapeten" (den heter "Lust" från Boråstapeter och skapades för firandet av Linnés 300-årsjubileum) jag såg för några månader sen och fastnade för direkt. Sen blir det i övrigt en ljus, varm vitbeige tapet. Längtar tills det momentet kommer, för då tar JAG över och jag BEHÖVER något att pyssla med ...(förutom träning och scrapbooking av julkort som numera upptar min fritid).


Förresten är ni är galet underbara! TACK snälla ni för er medkänsla, era fina ord till mig trots min frustratio. Jag hoppas jag inte sårar någon genom att skriva som jag gör, för jag är inte bitter och missunnsam... än... ;-P


KRAM på er!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards