Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 14 januari 2008

Jag har verkligen tur...

Av grodis - 14 januari 2008 23:47

Sitter här. Måndag kväll och alldeles för sent uppe, som vanligt...

Men jag har svårt att stänga ner burken för ikväll innan jag skrivit detta känner jag. För jag inser vilken tur jag har.

Mitt i all vår sorg och saknad som vi lever i efter vår Prins i himlen. Mitt i all frustration och längtan efter Liten från Bolivia, så har jag som en stor skyddande mur runtomkring mig.


En mur av vänner.


Det är vänner som jag känner även IRL, men många av er är nätvänner, som jag lärt känna via forum på nätet och/eller här på bloggagratis.se. Vänner jag lärt känna via kommentarer hos varandras bloggar osv. Vänner jag lärt känna via tjejträffarna som jag gick på parallellt med våra IVF-försök som vi avslutade för snart 2 år sedan (shit, vad tiden går!). Vänner jag fått genom vår adoptionsgrupp.


Und so weiter...


Det är för mig egentligen strunt samma HUR vi lärt känna varandra. Jag är SÅ innerligt tacksam för att ni finns här. Att ni orkar ...


Jag hoppas verkligen att ni känner det. Att jag lyckas få fram det genom dessa torftiga rader. Ibland är det svårt att uttrycka sig i ord.


Men inom mig pirrar hjärtat. Av tacksamhet.

Av er värme och medkänsla.


Helt fantastiskt.


TACK för att ni finns!


 
 
Grynisen

Grynisen

15 januari 2008 05:26

Du skriver med sådan kärlek och värme, jag blir alldeles rörd av dina ord.

Jag trivs att läsa sin blogg, du är en fantastisk människa, det har jag tyckt i flera år.

Självklart kommer jag fortsätta läsa och kommentera i din blogg, gillar ju det :-)

Stor kram Johanna

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Dockmamman

Dockmamman

15 januari 2008 07:06

Tack för att du finns du med, du är värdefull för mig med dina ord i din blogg. Du skriver så med sådan inlevelse så det känns in i ens hjärta...

När du är ledsen då känner man att man vill krama och trösta, när du blir glad då vill man hoppa, studsa och tjoa, när du blir arg då vill bara grrrgrrrr...

Jag följer din kamp och hoppas att allt snart är färdigt så du kan hålla din lilla flicka eller pojke i famnen...

Den dagen kommer det säkert många glädjetårar hos många av oss...

Många styrkekramar/Kram Dockmamman

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åsa med K & L

15 januari 2008 09:05

Klart, jag känner precis samma sak, så himla kul att man kan träffas såhär :-)

Men vad det händer grejer nu, kan ni sova alls? Jag blir alldeles hispig själv!

*iiiihhhhhhhhh*

 
Ingen bild

solna-madde

15 januari 2008 09:16

Och tack för att DU finns!
Tänk vad gjorde man innan internet? Led i det tysta?

Många varma kramar

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

15 januari 2008 09:41

Det är klart att vi orkar gums!
Jag bryr mig jättemycket om dig, oavsett hur du mår. Vill att ni ska må så bra människor bara kan! Och många känner nog likadant. Men jag förstår att det ibland känns ofattbart. Men jag är glad att du har så många som bryr sig om dig, men det är inte konstigt.
Du är en underbar människa!

Många varma kramar

http://ff.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Aitra

15 januari 2008 09:54

...och jag känner ju dig egentligen inte alls, fast det ibland kan kännas så när jag läser din blogg. Jag är glad över att jag får vara med på din resa. Att du låter en "vilt främmande" person ta del av detta stora. Det gör mig glad dels för att det ger mig perspektiv på detta med att ha och inte ha barn (har själv ett svårt sjukt och handikappat barn, vet inte om jag har berättat det) och självklart också detta med adoption då jag själv är adopterad. Jag får ut så mycket av att läsa så jag hoppas att jag kan ge något litet tillbaka genom små kommentarer. Om det är så känns det bra.

/A

 
Ingen bild

M!

15 januari 2008 10:00

Tack! Och tack för att du finns och skriver och delar med dig av dina känslor. Det är värdefullt för mig att få läsa här och jag saknade dig verkligen när du var tyst. Det var som om en nära vän slutade höra av sig... Kanske träffas vi på riktigt någon gång, vem vet :-)

 
Tess

Tess

15 januari 2008 10:08

KRAM. Tänk va bra att bloggandet finns, och internet och alltihop. Min allra närmsta vän, som vet ALLT om mig och som älskar mig ändå, henne träffade jag via ett forum. Hur hade mitt liv varit utan henne, inte alls detsamma. Följer dig så gärna, både i sorg och i glädje. Ser fram emot att få glädjas enormt med dig lite längre fram. KRAM.

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Gabbi med grynen

15 januari 2008 10:53

Åh Grodan!
Jag blir så överlyckligt glad för er skull! Tänk att det äntligen rör på sig där nere. SNART är det er tur. Snart!
Många varma hälsningar från Västerbotten,

 
Ingen bild

Humlan

15 januari 2008 11:56

Tack själv för att du delar med dig!
Vi kommer alltid finns här!
~kram~

 
mamman

mamman

15 januari 2008 12:11

Det spelar ingen roll vad du skriver för din smärta delar du med så många även om den är olika för oss alla.

Att läsa om dig hjälper mig i min väntan och längtan till barn nr 2. Att inte vara själv/ensam är så skönt att veta. Var kan man annars få så mycket förståelse om inte bland andra i samma situation. Det är bland mina " med systrar" som jag får min energi när jag väntar och längtar.

Jag glömde fråga dig i går om jag fick ha en länk från min blogg till din och jag hoppas att jag har fått till rätt blogg adress, i går fick jag det inte?. Vet inte om jag fortfarande ligger som nykomling eller inte.

Kram från en okänd

http://babyonskan.bloggagratis.se

 
applecore

applecore

15 januari 2008 12:26

ungefär 100 år sen jag kommenterade...

Helt underbart med BB från Bolivia! Jag gläds verkligen med er och håller alla tummar och tår för att det rör på sig ännu mer därborta!

Kram!

http://applecore72.wordpress.com

 
AnnaK

AnnaK

15 januari 2008 12:27

Tack för dina fina ord, vännen. Och vet du vad? Du är ett stort stöd och en bra vän du med. Är så glad att vi hittade varandra, trots omständigheterna...Kram Anna!

http://anna.kxa.se

 
Ingen bild

UlricafrCybern

15 januari 2008 12:43

Jag är tacksam över att jag får följa eran resa. Du ger så mycket av dig själv och jag hoppas du får tillbaka dubbelt upp av alla värmade kommentarer!
Jag sänder många varma kramar!
Ulrica

 
Ingen bild

Fixo

15 januari 2008 13:03

Hej Grodis! Självklart får du många vänner! Är man en bra vän så får man väl bra vänner och du är en sån dundertoppentjej trots allt som händer och inte händer i ditt liv. Många människor följer dig på din resa och kommer att hoppa jämfota av lycka den dagen ni får barnbesked. Vad härligt att det rör på sig i Bolivia förresten! Och tack för att du började blogga igen. Kramar i mängd!

 
cerlise

cerlise

15 januari 2008 13:04

Säger som solna-madde - Tack för att just DU finns! :-)

Jag blir så berörd, på ett eller annat sätt, av allt du skriver. All glädje, förhoppningar, framtidsdrömmar och alla härliga inredningstips men också till mindre roliga tankar och känslor som du delar med dig av här. Hela du verkar vara en fantastisk och sympatisk tjej! Och det menar jag verkligen! Jag är sååååå innerligt tacksam för att jag får följa med er på denna resa, som jag nu har följt i 6 år...Måånga kramar till dig!! /Anna

Ps. har du lust att förklara vad domstol 1 och 2 står för och hur processen ser ut? Blir så nyfiken när jag läser dom andra inläggen och det står om domstolar hit och dit :-)

http://www.cerlises.blogg.se

 
Ingen bild

Lillan

15 januari 2008 18:39

Ja, hur mycket jag än har suckat över barnlöshet och orättvisor de senaste 8 åren, så skrämmer det mig ibland när jag tänker på vem jag KUNDE ha varit idag... En två- eller trebarnsmamma med en 7-åring och en 5-åring (och kanske en 3-åring), utan något som helst hum om att livet kunde bjuda familjer på sådana här käftsmällar. Jag har fått så många nya NÄRA vänner under de här åren att jag inte kan vara annat än tacksam i alla fall!

kramar, kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards