Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 21 januari 2008

2 timmars hårt arbete...

Av grodis - 21 januari 2008 14:19

Inne igen efter att ha vistats i trädgården i närmare 2 h och kratt ihop alla pinnar, grenar och löv. Puh..! Det var MYCKET.

Vi hade ju en kille här igår som beskar våra 3 äppelträd + ansade ur vårt stora, fina hagtornsträd. Blev så fint! Men.. mycket grenar som sagt. Nu har jag iallafall tagit hand om det och nu sitter jag här och eftersvettas med rosiga kinder.


Det var dagens friska luft.


Måste försöka ta mig ut i friska luften, varje dag. Göra någonting. Gå en promenad. Pyssla i trädgården ... vad som helst, bara jag kommer UT. Det är lätt att bli sittandes/liggandes inomhus när man inte mår bra... Innan jag gick ut satte jag mig ner och skrev ett mail till vår handläggare på BFA, försökte förklara utifrån vår situation. Gick sen ut och gjorde av med mer frustration på dessa pinnar och grenar... och nu när jag kom in så hade jag fått ett lååååååååååååångt svar av henne. Jag har läst igenom och svarat igen. Jag tänker inte skriva här vad vår konversation går ut på, det känns för privat. Allt skriver jag inte om... Jag kan väl ändå säga att det känns något bättre och att jag förstod att det är som det är, det är (precis som jag misstänkte) inte mycket vi kan göra mer än att "gilla läget" och vänta...


Nu blir det lite sen lunch i form av en Kelda tomatsoppa och lite fetaosttärningar i. Enkelt och gott.

 
 
Grynisen

Grynisen

21 januari 2008 14:48

Det lät härligt att vara ute och greja en stund. Hoppas du fick lite sol, det ger energi :-)

Återigen frustration och väntan, men att få veta lite mera ang kösystem och domstol kanske ger dig någon förklaring *hoppas*

Ta hand om dig!!!

Stor kram Johanna

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lillan

21 januari 2008 17:53

Åh, det är så jobbigt att läsa det du skriver. Särskilt som jag varit däckad i magsjuka i en vecka snart och inte läst sedan jag kommenterade senast. Hoppas att det hjälper dig att vara hemma lite! Stora, stora kramar!!! Lillan

 
Ingen bild

Linda*

21 januari 2008 19:33

Bara en liten cyberkram och hopp om god sömn för dig i natt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards