Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

Ännu mer pirr!!

Av grodis - 10 oktober 2009 14:05

Blev just ännu pirrigare i magen när jag kollade upp hur många par vi är som väntar i Santa Cruz, bland de svenska familjerna. Andra länder har jag ingen koll på alls... Insåg då att i just VÅR domstol är vi 3 svenska paren som väntat LÄNGST med våra handlingar!! Dvs sedan mars 2007 samt augusti 2007... Gaaaah! Tungan ute


Tänk OM vi får tillbringa en del av vintern i ett varmt och skönt Bolivia? Tänk OM vi får barnbesked låt säga innan jul? Då kanske vi hinner ner till Liten och får fira vår första jul tillsammans... eller nyår... eller...

Åh, jag kan inte låta bli att drömma och hoppas... Jag är så redo, så redo.


RING NU snälla telefon! 


Vi har en härlig höstdag tillsammans i trädgården idag, jag och Hjärtat. Trädgården ska "nattas" inför hösten och vintern och det är underbart höstväder idag. Strålande sol mot klarblå himmel och inte en vindpust! Energitankning på hög nivå och det behövs sannerligen inför kommande vecka, som (tyvärr) är min sista praktikvecka. Måndag och onsdag ska jag vara på Bröstmottaningen och få vara med och se både mammografier och biopsier och annat som kan förekomma. Jag ser verkligen fram emot det! Tisdag, torsdag, fredag är jag på Kirurgmottagningen och jag vill verkligen inte därifrån. Dessvärre är det mörkt på jobbfronten inom vården (läs sjukhus) just nu så jag har tyvärr inte mycket hopp om att kunna få en anställning där innan Litens ankomst. Får helt enkelt gilla läget och söka mig vidare efter föräldraledigheten! :)


Hoppas ni alla har en minst lika skön och avkopplande helg!

TACK snälla för all medkänsla och ert stöd. Ni är så rara!

KRAM!

 
 
Ingen bild

Cinao

10 oktober 2009 14:44

Så underbart roligt och spännande det är nu, jag kan gå in flera gånger om dagen och kolla om något hänt:-)
Du (ni) är värd all lycka och att den ska komma NUUUUUUUUUUU, många lyckokramar att det ska bli så. Att det härliga samtalet äntligen ska komma. Plötsligt händer det:-)

 
Ingen bild

Cat

10 oktober 2009 15:03

Håller tummarna för Er stenhårt!!!!!!!!!
Kram

 
camilla

camilla

10 oktober 2009 16:49

Grattis!
Det låter ju helt underbart.
Ska hålla tummarna och följer med spänning hur det går för er.
Kram på dig./Camilla.

http://cammo69.blogspot.com

 
Ingen bild

Teres

10 oktober 2009 17:57

GUD va nervös jag blir när du säger så... före jul. Jag får så ont i magen och vet inte riktigt hur jag ska hantera denna positiva information. Men härligt är det och magonten får jag leva med några dagar till antar jag...tills nästa positiva besked kommer.

Jag vill inte ha en svensk vinter utan firar den gärna nere i Bolivia på Buganvillas...med några kvällsdopp i poolområdena. Tänk så bortskämd man kommer bli.

Kram och trevlig Lördagskväll

 
Ingen bild

"E"

10 oktober 2009 19:33

Woaw! Tänk om...så härligt... :)
Tror banne mig att det är dags snart. :))))

 
Linda

Linda

10 oktober 2009 19:37

Jag håller tummarna och hoppas att det snart, snart, snart är er tur! *kram*

http://picsandpapers.se

 
Ingen bild

Sophie

10 oktober 2009 20:14

Åh älskade vännen, som jag hoppas på att det snart är er tur. När du lägger upp det så där så känns det ju verkligen som om det finns inom räckhåll. Jag håller alla tummar och tår och hoppas med hela mitt hjärta.

 
Ingen bild

Anki

11 oktober 2009 08:41

Åh vad härligt att det är på gång på barnfronten hoppas av hela mitt hjärta att NI får besked inom snart man hoppas ju STORT för eran del att det händer mer och mer på den fronten, lycka till med mer om "liten".

 
Trixie

Trixie

11 oktober 2009 19:23

Oj så spännande! Hoppas, hoppas telefonen ringer snart med mycket bra besked!
Kram Trixie

http://trixie63.blogg.se

 
Ingen bild

essko

12 oktober 2009 11:21

Oj vad härligt med en skjuts framåt när det gäller hoppet! Nu måste man ju hålla extra bra koll på din blogg:)

Håller tummarna att det ÄR er tur, snart snart!!

 
Anna

Anna

12 oktober 2009 18:07

Pratade idag med en patient om adoption, å hade deig i tanken hela tiden. Hon adopterade sina barn för 30 år sedan och på den tiden gick det fort som sjutton, plus att man kunde adoptera från flera ställen samtidigt. Hon fick sin atvå barn från två olika delar av världen, med bara 1 månads mellanrum. det var tider det!

Nu hoppas vi att det går snabbt som blixten för er!

kram

http://anna-panna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Aitra

12 oktober 2009 18:34

Ring, telefon ring! Nu MÅSTE det ju vara på gång. Ni är ju nummer två nu. Många BB till er domstol. Ni måste ju bara få hoppa fram ytterligare ett snäpp väldigt snart och SEN! Håller så många tummar och tår för er. Roligt att läsa att du är så hoppfull.

Kram! A

 
Ingen bild

Anna/Feliciaett

13 oktober 2009 14:14

Hoppas, hoppas på ett samtal snart!
Kramar

 
Ingen bild

AK

14 oktober 2009 09:37

Underbart att läsa,har följt dig ända sen Viktor och du var på FB. Håller mina tummar hårt att ni snart får beskedet!!

 
Rwandamamman

Rwandamamman

14 oktober 2009 11:58

Så roligt att det finns chans att det rör på sig i domstolarna! Jag är en "doldis" som nog inte kommenterat tidigare med som följt dig på de olika nätplatser där du skrivit sedan Viktors tid. Det är verkligen hög tid att ni får er lille/lilla snart.
Lycka till!!

http://rwanda.bloggagratis.se

 
Emma

Emma

14 oktober 2009 20:38

Det låter ju helt fantastiskt!! Grattis!!!

Ha en skön kväll =)

http://laserduskriverjag.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

16 oktober 2009 19:52

Nu har jag följt er länge utan att lämna något spår - men nu känner jag att det är dags. Du anar inte hur stora intryck och känslor du genererar via din blogg, åtminstone hos mig. När jag ligger vaken på nätterna (efter att ha sövt om sonen) ligger jag och tänker på er, och hoppas. Hoppas på att det snart, snart är er tur, att det t.o.m skulle göra MITT liv roligare. Att veta att ni har fått det barn som ni så länge har väntat på, skulle skänka mig glädje.

Det visade sig att vi bor i samma stad, och varje gång jag är på stan tittar jag undermedvetet efter dig - och undrar hur det går för er...

Ni har mina varmaste tankar hos er. Jag vill att ni får er barn nu. Eller så snart det bara går. Det är verkligen er tur.

Snart händer det.

Många varma kramar från Mia

 
Ingen bild

Malin m. Elias & Malte

19 oktober 2009 09:27

Hej kära du!

Nu var det ett tag sedan jag skrev något i din blogg, men jag vill bara säga att jag hoppas med er, att det blir er tur snart!! En vinter i Bolivia låter helt fantastiskt.

Många kramar från Malin

 
Linda

Linda

22 oktober 2009 14:31

önskar så att de ringer snart om att det finns ett litet barn som behöver föräldrar.

Längesen jag var i din blogg, men tänkte titta in lite idag då jag inte hade nåt annat för mig.


http://Lillith76.wordpress.com

 
Malin

Malin

24 oktober 2009 14:48

Följer er på ett hörn på eran resa. Vi har våra handlingar i Colombia.

Hoppas vi får våra efterlängtade samtal snart:)

Malin

http://efterlangtad.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards