Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Mörker och ljus...

Av grodis - 5 november 2009 16:21

Ute är det mörkt och kallt. Vinden viner runt husknuten och det virvlar små, små snöflingor i luften. Det var samma sak igår, då den första snön kom här hos oss... Det är inget som lägger sig än så länge utan det smälter direkt när det når marken. I mer skyddade lägen kan man se hur små vita snöfläckar byggs upp, men det är allt.


Jag har fullt upp på alla plan känns det som just nu. Nästa vecka är det sista veckan jag går i klass! Därefter ska jag läsa sista kursen på distans och faktiskt börja jobba lite smått igen. Och nej, det är inte på gamla jobbet.. utan nya dörrar har öppnats och jag har fått chansen att prova på att jobba inom Hemtjänsten! Det är en helt ny värld för mig och det ska bli jättespännande. Jag ska gå brevid och prova på 5 dagar först och därefter får vi se hur det blir i fortsättningen. Jag är fortsatt tjänstledig från mitt "gamla jobb" och de vet om detta och stöttar mig i min ev. nya "karriär" som undersköterska och har erbjudit mig förlängd tjänstledighet några månader till, vilket jag är superglad och tacksam för! Jag började då ringa runt lite och höra efter om jobb och fick efter bara några timmar napp och var förra veckan iväg på intervju, vilket alltså ledde till detta.


I skolan är det också full fart nu på sluttampen. Inlämningsuppgifter som ska in i Geriatrik-kursen som jag nu läser. 2 stycken är det i denna kurs och 1 av dem är klar. Nästa tänkte jag klara av imorgon och dessutom har jag och M i klassen gjort grupparbete om "Estetik i vården" under veckan och som ska opponeras på av annan grupp i klassen och sedan ska vi redovisa muntligt nästa onsdag. På torsdag nästa vecka är det slutprov i Geriatrik-kursen och sen är det "bara" sista kursen Rehabilitering/Habilitering kvar innan jag är färdig! Det är inte klokt vad detta år gått fort. Tycker det känns som nyss jag började plugga och nu är jag snart klar undersköterska. Det har varit ett otroligt intensivt år och jag har lärt mig massor! Jag är så säker på att jag gjort rätt och nu är det bara att köra på, full fart framåt så gott det nu går. Att jag får börja inom Hemtjänsten var inget jag hade planerat, men det ska bli jättespännande och säkert väldigt värdefullt att ha med sig i sin "uska-ryggsäck" inför framtiden. Bara det att få jobba inom vården och samla på sig mer kunskap och erfarenhet ser jag som ett stort plus och är tacksam över att få möjlighet att få göra! Sedan ska det bli vansinnigt skönt att få tjäna lite pengar igen! Har jag tur får jag första lönen lagom till jul. :)


Men helt ärligt... jag skulle ju inte bli ledsen om telefonen ringde.. typ imorgon! Tungan ute

Jag vill väldigt, väldigt gärna att telefonen ringer NU. Jag längtar så enormt mycket efter Liten och tänker på "henom" varje dag. Jag är så säker på att h*n finns. Någonstans i Bolivia finns vårt barn som bara väntar på att myndigheterna ska bli klara och att telefonen ska ringa hos blivande föräldrarna.


Hos oss...


 
 
camilla

camilla

5 november 2009 17:24

För var dag blir dagen D bara närmare och närmare.
Ha det bra och lycka till i hemtjänsten.

http://cammo69.blogspot.com

 
Lamagirl

Lamagirl

5 november 2009 17:40

ohh gumman,gu va fort de har gått,snart klar.tycker inte att att det var så länge sedan du skrev att du skulle börja plugga..hmm jaja åren går..ja måste bara tala om att i lödas så vaknade ja med ett smile på läpparna..haha ni fick erat samtal om liten,,oh det var en liten söt dotter på ca 1år,,oh så fick ni hennes bror på köpet,,han var 5år,,ohh tänk om ändå drömmar kunde slå in...kramar om er i höst/vinter mörkret,,
Stolt mamma till
ängel Michaela
+ 3 Jordbarn

http://www.babyfriends.nu/medlem/missangelchild

 
Ingen bild

Teres

5 november 2009 17:56

Åhh, jag trodde jag var ensam om att tro att barnet finns i Bolivia nu. Men det kändes mer verkligt nu när du också tror att ert barn finns där. NÄR!?!?!?!

*gråter igen*

Kram

 
Nori

Nori

5 november 2009 20:01

Stort grattis till jobbet!

http://nori.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pernilla Olofsson

5 november 2009 20:08

Gumman, vad roligt att du fått jobb (iaf för att prova)!
Jag är också säker på att ert barn finns där och bara väntar på att få komma till de bästa människorna som finns!

 
Ingen bild

M!

5 november 2009 22:47

Härligt att höra så glada nyheter! Hoppas att det går bra och att du kommer att trivas inom hemtjänsten, om inte annat så medan du funderar över nästa steg inom uskavärlden!

Hoppas också att er telefon ringer snart!

 
systerA

systerA

6 november 2009 10:54

Ett år!? HUR gick det till. Galet ju. Du ska vara såå STOLT över dina enorma prestationer.

Kram Andrea

http://davidsmamma.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards