Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 12 mars 2007

Av grodis - 12 mars 2007 23:48

Hur ofta läser du min blogg? En gång om dagen 28.8 % Flera gånger om dagen 37.6 % Någon gång i veckan 14.4 % Någon gång i månaden 4.8 % Första gången jag besöker 12 % Första och sista gången jag besöker 2.4 % Totalt har 125 personer röstat.Omröstningen startade 2007-02-28 15:39WOW! Vad ska jag säga? Jag är överväldigad!TACK snälla alla ni som läser min blogg, oavsett om det är flera gånger per dag, eller någon gång i veckan/månaden.. Vad roligt! Samtidigt blir jag lite fundersam förstås. Nästan 300 unika besökare på min blogg idag?! VAD exakt är det som gör min blogg så intressant? Jag skriver ju bara om mig/oss och vårt lilla liv. I ett stort universum... :-)Otroligt roligt och fortsätt gärna läsa, om ni vill!Nu avslutas min första omröstning. Tack alla som svarat!

Av grodis - 12 mars 2007 22:37

När jag läst tillbaka en vecka i min blogg ikväll ser jag att jag tränat/gått promenad 5 dagar av 7! Nöjd är jag! Och vet ni? Det är inte ens jobbigt! Det känns som om jag VILL det. Hmmmm... sa JAG det? Ja, jag gjorde det. Haha! Coolt!Kvällens promenad blev dock ingen jätterask sak, utan kroppen och framför allt benen kändes som ömma och tunga stockar. Men stavarna var med och iPoden var på, till en början, sen tog jag ur plopparna ur öronen och lyssnade till fågelkvittret ett tag istället. Ljuv musik för öronen även det!Tack för alla fina kommentarer ang. min drömvagn! Någon påpekade att den nog inte är så smart att köra i snö och slask, och visst har ni rätt! Så långt har jag inte tänkt. TACK för synpunkter och tankeställare, sånt behöver jag/vi! ;-) Iofs är vi inte i barnvagnsköpartagen ännu, men ändå, tål absolut att tänkas på! Vi bor ju dessutom lite på "vischan" och jag kommer INTE springa på stan så ofta med barnet heller, så jag/vi får nog tänka om och kanske sikta in oss på en "vanlig" Emmaljunga Cerox istället? Inte mig emot för då fanns det måååååååånga fler fina färger att välja bland! ;-PSå vad säger ni? En läckert röd vagn kanske? Jag skulle ju inte bära så mycket svart sa spåkvinnan förra veckan... och det tog verkligen kan jag säga, även om det är svårt att vänja av sig... ;-)

Av grodis - 12 mars 2007 16:11

Utanför skiner nu solen mot en närmast klarblå himmel. Inne sitter jag och jobbar, åtminstone i 20 minuter till. Sen ska vi åka hem och vara UTE i det finfina vädret! Jag ska gå stora ö-rundan och försöka hinna med att dra lite mer ris i trädgården. Bara passa på att njuta dagar och kvällar som denna och inandas frisk vårluft. För våren är verkligen här - på riktigt! Underbart!

Av grodis - 12 mars 2007 08:53

Här är den - vagnen som jag drömmer om!Det är en Emmaljunga City Cerox 360 och verkar vara en toppenvagn! Sjukt snygg är den också och en svart/turkos vill jag haaaaaaaa! Hoppas det finns en sån när vi ska börja fundera på att shoppa en sån om något år eller så... ;-)Text och bild från Emmaljunga.se"Passar: 6 mån. – 3+ årMed City Korg, Hårdlift eller Duolift nyfödd – 6 månCity Cerox 360 är en suverän och tuff sittvagn med minimala mått ihopfälld vilket gör att den får plats även i minsta bilen. Ett måste när du reser mycket. Vi vågar påstå att den är en av marknadens bästa i sin klass!Vagnen bygger på vår beprövade Cerox cryptonite chassi med generösa sitt-/liggmått (90 cm), dock har framhjulen minskats och gjorts svängbara så du enkelt kan svänga på plats vilket är härligt när det är trångt i varuhusen.City Cerox 360 har svängbart styre. Det innebär att du kan ändra barnets färdriktning genom att fälla över styret medan barnet sitter i vagnen om sol och vind stör barnet. I vagnen ingår även ställbart styre i höjdled, integrerad stretch-komfort 5-punktsbälte, sol- och insektsnät i suffletten och regnskydd.City Cerox 360 är avsedd för barn från 6 månader till cirka 3+ år. Vill du använda vagnen till ett nyfött barn kompletterar du med något av följande tillbehörs-alternativ:- City korg i någon av de 22 färgmatchade kombinationerna, som du de första 6 månaderna klickar fast istället för sittdelen- Hårdlift- DuoliftSom tillbehör kan du även köpa en enfärgad basic fotsack i navy eller black eller en exklusiv fotsack i matchande färg."

Av grodis - 12 mars 2007 08:27

Det var segt att komma upp ur sängen imorse kan jag lova. Inte bara för att det känns som om någon drämt något hårt i skallen på mig, utan också för TRÄNINGSVÄRKENS skull!Jösses... jag HAR muskler i magen ju. Någonstans inunder allt "lull lull"... Men OTRÄNADE såna... Hualigen.. det känns idag kan jag säga. Får låta bli att hosta och skratta tror jag. ;-) Baksidan av låren är inte heller att leka med.Men det känns skönt samtidigt, ATT det känns! Kanske börjar jag hitta rätt vad gäller spänna musklerna i buken, i mitt s k "Power House" när det gäller Pilates? Det tar ca 3-5 gånger innan man lär sig rätt teknik vad gäller spänna rätt och andas sägs det. Och det tvivlar jag inte en sekund på. Det är bara 2 dagar kvar tills nästa mätning nu, och det ska bli jättespännande! Jag hoppas jag gått ner i fett och inget i muskler, och självklart hoppas jag på minus på vågen också, men det vet jag ju att det är... :-)Måndag idag och helgen har flugit iväg som vanligt. En riktigt skön helg med mycket fysisk aktivitet. Snön är putsväck, precis som jag anade att den skulle vara idag. Härligt! Våren är verkligen på G med stora steg!Jag hoppas att vi snart får höra något från BFA-A också. Att vi får börja "samla papper". Men de måste få in något barnbesked först, heter det och då hoppas jag innerligt att några föräldrar får sitt efterlängtade barn denna vecka! Just sån här väntan, "Stå-och-stampa-väntan", är värst tycker jag.. När man VET att man har mer att fixa och trixa med, men att det "hänger på" något annat. Själva barnbeskedsväntan kommer bli helt annorlunda. Oj så jag längtar, längtar efter en Liten! Jag/vi har förresten sett ut den vagn som kommer bli (förmodligen) och den är sjukt snygg och praktisk! Ska försöka leta reda på en bild på den så ni får se... ;-)

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards