Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 12 mars 2007

Nöjd!

Av grodis - 12 mars 2007 22:37

När jag läst tillbaka en vecka i min blogg ikväll ser jag att jag tränat/gått promenad 5 dagar av 7! Nöjd är jag! Och vet ni? Det är inte ens jobbigt! Det känns som om jag VILL det. Hmmmm... sa JAG det? Ja, jag gjorde det. Haha! Coolt!Kvällens promenad blev dock ingen jätterask sak, utan kroppen och framför allt benen kändes som ömma och tunga stockar. Men stavarna var med och iPoden var på, till en början, sen tog jag ur plopparna ur öronen och lyssnade till fågelkvittret ett tag istället. Ljuv musik för öronen även det!Tack för alla fina kommentarer ang. min drömvagn! Någon påpekade att den nog inte är så smart att köra i snö och slask, och visst har ni rätt! Så långt har jag inte tänkt. TACK för synpunkter och tankeställare, sånt behöver jag/vi! ;-) Iofs är vi inte i barnvagnsköpartagen ännu, men ändå, tål absolut att tänkas på! Vi bor ju dessutom lite på "vischan" och jag kommer INTE springa på stan så ofta med barnet heller, så jag/vi får nog tänka om och kanske sikta in oss på en "vanlig" Emmaljunga Cerox istället? Inte mig emot för då fanns det måååååååånga fler fina färger att välja bland! ;-PSå vad säger ni? En läckert röd vagn kanske? Jag skulle ju inte bära så mycket svart sa spåkvinnan förra veckan... och det tog verkligen kan jag säga, även om det är svårt att vänja av sig... ;-)

 
 
Lantliv

Lantliv

12 mars 2007 22:55

Du måste nog satsa på stora hjul så mycket dom du ska ut och gå med den, funderat på en joggingvagn : ) Jag blir så inspirerad av dina bloggar - tyvärr gick min dag åt skogen motionsmässigt, som jag precis skrev om. Puh! Men du jag tror rött kan passa dig precis tror att det har med kraft att göra - ska kolla upp lite mer om den färgen återkommer

http://lantliv.bloggagratis.se

 
Tess

Tess

13 mars 2007 08:27

Jag tänkte på de små hjulen när jag såg den, men misstänkte att den sypunkten skulle komma fram ändå, och tänk :) Vi har en Emmaljunga, men inte en Cerox. Den har fungerat jätte bra. Den rullar fantastiskt överallt, bara hjulen är ordentligt pumpade. Ella är ju ingen vagn människa dock ... så det är inte långa stunder hon sitter i den. Men hon sover som en gris i den :)

http://www.malika.se

 
Ingen bild

solna-madde

13 mars 2007 09:18

Jag vet inte skillnaden mellan EL Cerox och Crossway men jag var superdupernöjd med vår vagn. Ja, den var tung att få in i bilen men å andra sidan åkte vi sällan bil jag och Leia.
Hon sov också som en gris i sin ;-)

Kram!

 
Annica (ASA på aff)

Annica (ASA på aff)

13 mars 2007 17:15

I bloggen skriver du om en Cerox men på bilden har du en City Cross ;) Men i alla fall... Vi har en City cross åt Alva och vi är supernöjda så jag rekommenderar verkligen den vagnen!

http://www.annica.info

 
Ingen bild

Grodis

14 mars 2007 14:13

Lantliv>>Så rätt du har! Tänkte inte så långt först. Men joggingvagn får nog vänta! *S* ;-P Fått fram något om den röda färgen förresten? *nyfis* TACK för dina kloka synpunkter!

Tess>>Låter finfint vännen! Då siktar jag mot en sån här och börjar genast spara pengar! ;-)

solna-madde>>Låter toppen! Nu har jag både dig, Tess och ASA som referenter. TACK! :-D

Annica>>*s* Ja, jag är ju inte sååå värst insatt (än..) så jag är inte förvånad över att jag skrivit fel. Lär nog lära mig så småningom! ;-) Tack snälla du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards