Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 12 mars 2007

En sån här!

Av grodis - 12 mars 2007 08:53

Här är den - vagnen som jag drömmer om!Det är en Emmaljunga City Cerox 360 och verkar vara en toppenvagn! Sjukt snygg är den också och en svart/turkos vill jag haaaaaaaa! Hoppas det finns en sån när vi ska börja fundera på att shoppa en sån om något år eller så... ;-)Text och bild från Emmaljunga.se"Passar: 6 mån. – 3+ årMed City Korg, Hårdlift eller Duolift nyfödd – 6 månCity Cerox 360 är en suverän och tuff sittvagn med minimala mått ihopfälld vilket gör att den får plats även i minsta bilen. Ett måste när du reser mycket. Vi vågar påstå att den är en av marknadens bästa i sin klass!Vagnen bygger på vår beprövade Cerox cryptonite chassi med generösa sitt-/liggmått (90 cm), dock har framhjulen minskats och gjorts svängbara så du enkelt kan svänga på plats vilket är härligt när det är trångt i varuhusen.City Cerox 360 har svängbart styre. Det innebär att du kan ändra barnets färdriktning genom att fälla över styret medan barnet sitter i vagnen om sol och vind stör barnet. I vagnen ingår även ställbart styre i höjdled, integrerad stretch-komfort 5-punktsbälte, sol- och insektsnät i suffletten och regnskydd.City Cerox 360 är avsedd för barn från 6 månader till cirka 3+ år. Vill du använda vagnen till ett nyfött barn kompletterar du med något av följande tillbehörs-alternativ:- City korg i någon av de 22 färgmatchade kombinationerna, som du de första 6 månaderna klickar fast istället för sittdelen- Hårdlift- DuoliftSom tillbehör kan du även köpa en enfärgad basic fotsack i navy eller black eller en exklusiv fotsack i matchande färg."

 
 
Ankan

Ankan

12 mars 2007 09:27

Kostar förstås ingenting heller?!

http://1974ankan.blogspot.com

 
Ingen bild

Grodis

12 mars 2007 09:32

Ankan>>Klart gör den det! Dock ingen prisuppgift på hemsidan men jag tror runt 5´... och har man som vi, kämpat i drygt 5 år för barn, så är den VÄRD det. /Grodis

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

12 mars 2007 09:57

Jättesnygg vagn och bra verkar den ju också vara.
Men varför ÄR vagnar så dyra egentligen? Jag har aldrig förstått det.

Klart att ni ska köpa och är värda den. Absolut! :)

http://ff.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Petra

12 mars 2007 11:49

Åh, vill också ha!!!!
Petra

 
Ingen bild

clin

12 mars 2007 12:08

Nä, men va kul! Vi har precis beställt en twincerox 360 svart med cobolt/svart mjuklift till! Jättesnygg!!!!!!
Kram C

 
Ingen bild

solna-madde

12 mars 2007 13:12

Vi hade en Emmaljunga Crossway till Leia och det var verkligen en toppenvagn! Lite tung men den rullade riktigt bra med sina stora hjul. Förra vintern var det så himla mycket snö men emmaljungan tog sig fram i alla snöhögar ;-)
Nu ligger den nerpackad på vinden i väntan på vårat andra barn. Leia saknar den faktiskt (och jag med!) och utbrister varje gång hon får syn på den: Leias! Åka den!
Det inbyggda myggnätet saknar jag på vår sulky vi har nu.

Javisst kostar vagnar mycket men å andra sidan behöver ni ju inte heller "småbebisutrustningen" till vagnen och då blir det billigare. Och sedan tycker jag att man ska lägga lite pengar på det man använder VARJE dag och så många mil som Leias vagn rullade blir inte milkostnaden så speciellt stor.

Kram på dig!

 
Lantliv

Lantliv

12 mars 2007 15:31

Jättesnygg, men min farhåga var att den inte går att köra i snöslask och lera, men ser på kommentaren från Solna-Madde att den verkar funka för det också. Förstår inte jag med de däcken??

http://lantliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

solna-madde igen

12 mars 2007 19:21

På Emmaljunga Crossway så är det fyra lika stora (med betoning på stora) hjul så jag vet inte hur det är att ha de små hjulen som på grodis vagn.
Jag har mina misstankar ang snöslask och lera med små hjul men har egentligen ingen erfarenhet.

 
KvinnaFruMamma

KvinnaFruMamma

12 mars 2007 22:28

Snygg vagn, vill oxå ha*s*. Nää här hemma kommer det bara vänners vagnar på besök numera.

Hoppas verkligen att erat "stå-och-stampa-väntan" inte blir långvarigt utan att ni snart får barnbesked.

Ojoj vad du har varit duktig i helgen. Säger bara BEACH 2007 HÄR KOMMER VI;-P

Trevlig kväll!

http://kvinnafrumamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards