Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 12 mars 2007

Aj aj aj....

Av grodis - 12 mars 2007 08:27

Det var segt att komma upp ur sängen imorse kan jag lova. Inte bara för att det känns som om någon drämt något hårt i skallen på mig, utan också för TRÄNINGSVÄRKENS skull!Jösses... jag HAR muskler i magen ju. Någonstans inunder allt "lull lull"... Men OTRÄNADE såna... Hualigen.. det känns idag kan jag säga. Får låta bli att hosta och skratta tror jag. ;-) Baksidan av låren är inte heller att leka med.Men det känns skönt samtidigt, ATT det känns! Kanske börjar jag hitta rätt vad gäller spänna musklerna i buken, i mitt s k "Power House" när det gäller Pilates? Det tar ca 3-5 gånger innan man lär sig rätt teknik vad gäller spänna rätt och andas sägs det. Och det tvivlar jag inte en sekund på. Det är bara 2 dagar kvar tills nästa mätning nu, och det ska bli jättespännande! Jag hoppas jag gått ner i fett och inget i muskler, och självklart hoppas jag på minus på vågen också, men det vet jag ju att det är... :-)Måndag idag och helgen har flugit iväg som vanligt. En riktigt skön helg med mycket fysisk aktivitet. Snön är putsväck, precis som jag anade att den skulle vara idag. Härligt! Våren är verkligen på G med stora steg!Jag hoppas att vi snart får höra något från BFA-A också. Att vi får börja "samla papper". Men de måste få in något barnbesked först, heter det och då hoppas jag innerligt att några föräldrar får sitt efterlängtade barn denna vecka! Just sån här väntan, "Stå-och-stampa-väntan", är värst tycker jag.. När man VET att man har mer att fixa och trixa med, men att det "hänger på" något annat. Själva barnbeskedsväntan kommer bli helt annorlunda. Oj så jag längtar, längtar efter en Liten! Jag/vi har förresten sett ut den vagn som kommer bli (förmodligen) och den är sjukt snygg och praktisk! Ska försöka leta reda på en bild på den så ni får se... ;-)

 
 
Monica

Monica

12 mars 2007 13:47

Vet du jag är grymt imponerad av dig. Det är inte dåligt att träna på 2 saker på en och samma dag. Undrar om jag skulle överlevt det.

Mätardagen tror jag nog allt kommer visa fina siffror för dig, du är så aktiv och duktig.
Själv har jag bara varit ute på en promenad igår. Det är allt.

kram (vagnen är assnygg)

http://barbamamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards