Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 2 april 2007

Det bidde en svart istället!

Av grodis - 2 april 2007 14:53

Det blev en sobert svart mobil istället för brunmetallic.Detta pga att jag gick till Teliabutiken istället och köpte. Månadskostnaden där blev 50:- mindre/månad med exakt samma abonnemang och bindningstid(!) och jag tyckte inte det var värt 50:-/månaden bara för att få en brun mobil.. ;-) Jag har ju dessutom haft en Sony Ericsson 700i nu i 2 år och den är silverfärgad, så svart är ny färg för mig iallafall. Jättesnygg är den och nu ligger den här brevid mig på laddning! Ser fram emot att få pilla lite mer på den ikväll... *hehe* Blir en skön promenad efter jobbet idag, med stavar! Sen ska jag passa på att tvätta lite lakan och handdukar tänkte jag och planera inför påskens semesterdagar hos farmor i norr. Måste bl a mentalt bestämma mig för NOLL TOLERANS! Jag ska INTE äta en enda bit godis! Inte en enda kaka eller bulle. Så det så!Det blir shake till frukost och shake/soppa till lunch och sen äter jag det som bjuds på kvällen. Där tänker jag inte "bråka så mycket" utan anpassa mig så gott jag kan till det som ställs på bordet. Jag vet ju samtidigt att det oftast är jag och maken som lagar mat när vi är där så det blir nog inga problem att "styra" det lite. :-)Många långa sköna promenader blir det också, minst en per dag har jag bestämt!Åh, vad jag längtar till mitt norrland! Mitt andningshål!

 
 
Elin

Elin

2 april 2007 17:28

Det låter som en bra plan att köra noll tolerans med godsaker. Börjar man unna sig är det kört... ;)

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

Grodis

3 april 2007 12:15

Elin>>Ja, det är ju det.. och varför fresta sockermonstret i onödan? Jag sabbar ju ENBART för mig själv! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards