Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 25 maj 2007

Få saker o ting ur världen

Av grodis - 25 maj 2007 08:36

Vad skönt det är när man får saker och ting gjort, som man tänkt att man skulle gjort för länge, länge sedan.


Som idag t ex.

Nu har jag ÄNTLIGEN ringt min husläkare och bokat tid för den 4:e fästingvaccinationssprutan. Det är dags igen, för påfyllningsdos. Senast var före midsommar för 3 år sen. Då märker man att tiden går fort! Det känns inte som om det var 3 år sedan jag var där, utan kanske 1,5 år..?

När jag ändå hade sköterskan på tråden bokade jag ett läkarbesök för mitt ringfinger (där förlovnings- och vigselringen är) som jag har haft ont och problem med sen före jul. Det är liksom uppe i handen, mellan ring- och långfingret. I vissa lägen gör det riktigt ont och när jag ska ta tag i saker och lyfta, exempelvis ett glas, kan jag ibland få så ont att jag nästan släpper glaset av smärtan. Det funkar ju liksom inte.... Nu har jag väntat på att detta kanske skulle "läka ut" av sig själv i flera månader, men det blir istället bara värre. Jag vet inte om det är en nerv i handen som kommit i kläm..? Det får vi se. Den 7 juni ska jag dit och fick 2 tider efter varandra, smidigt! Jag är för en gångs skull imponerad av den trevliga sköterskan som bokade tiderna i telefonen. Både otroligt varm och trevlig ...OCH tillmötesgående OCH smidig! Det ni! ;-)


Nu är det dags att sätta full fart på jobbet.

Det är fredag och massor att göra!


Kram på er!

 
 
Elin

Elin

25 maj 2007 11:36

Vad skönt att få saker och ting gjorda. Vi satte upp gardinstång och gardiner i sovrummet i förrgår, det borde vi väl ha gjort för typ ett halvår sen när vi gjorde om där... :)

Fästingvaccin? Är det mycket fästingar ute på ön? Borde man ha det?? *undrar*

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

Grodis

25 maj 2007 11:45

Elin>>Fästingvaccin skulle jag absolut rekommendera för det är massor av fästingar. Rådjuren drar runt dem... :-/
Är det någon idé för er att sätta upp gardinstång och gardiner?? ;-P

 
Elin

Elin

25 maj 2007 12:36

Klart det är! Vi måste ju styla nu, så får ut så mycket som möjligt vid försäljningen! :)

Ska genast kolla upp det där med vaccin. Tänk, det tänkte jag inte ens på. Vad bra det är att ha dig. Kram!

http://sedlacek.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards