Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 9 maj 2007

Final!

Av grodis - 9 maj 2007 16:23

Idag är det dags för sista vägningen i Prenet´s viktutmaning som jag varit med i under 12 veckor nu. 3 månader alltså! Redan! Tiden har bara rasat iväg, men tyvärr har inte kilona rasat av i samma takt. Jag är dock jättenöjd ändå och känner mig mycket piggare och lättare och kommer fortsätta kämpa på på egen hand även nu efteråt. Vi ska ju dessutom fortsätta träffas i samma gäng framöver, fast 1 gång/månad istället för 1 gång/vecka.


Dock är jag inställd på att det blir antingen stillastående eller ett plus ikväll. Tyvärr. Men så är det. För mycket utsvävningar på sista tiden och svårt att styra matintaget själv när man är på resande fot gör att jag inte har några stora förhoppningar om minus ikväll, varken på vågen eller midjemåttet.


Men, jag är mentalt förberedd och har redan tagit nya tag och det är det viktigaste! Att bryta den negativa trenden och tänket och ta NYA tag! Jag ska ju liksom vidare, mot mål. Det är "bara" ca 13 kg kvar nu ju... I min värld är det "bara". Det är bättre med det än 22-23 kg som jag hade från början... ;-P


Efter mätningen och vägningen ska vi äta medhavd mat tillsammans. Jag var och hämtade Sushi på lunchen som jag ska ha med mig tänkte jag. GOTT!


Återkommer givetvis med rapport ikväll!


Ha det gott alla o tack för att ni finns!

 
 
Fairy Dust

Fairy Dust

9 maj 2007 17:04

Du har ju visst rasat i vikt, herre jösses över 10 kilo!!!!!!!!!
Vet du eg hur mycket det är och_bara_på 12 veckor, näe du så får du inte säga ;O))

För du är superduktig och har gjort ett enormt, enormt jobb!
Lycka Till ikväll
Kramar

http://fairydust.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M

9 maj 2007 18:14

Håller tummarna för att du får en trevlig kväll och att resultatet ändå blir ett du kan acceptera. Kommer ni att få träffa era ledare även i fortsättningen eller blir det helt på egen hand? Hoppas i vilket fall att viktminskningen går bra även i fortsättningen, tycker att du har hållt ett lagom tempo (0,5 kg/vecka säger väl många är optimalt?) och att adoptionsprocessen också fortsätter att rulla på fint!

 
Arletta

Arletta

9 maj 2007 21:39

Nä men? Har det redan gått tre månader? Ojojoj! Och vad duktig du har varit som kämpat så. Jag hade lagt ner projektet fortare än fort. =) Du är bäst Grodisen!

http://wallemini.blogg.se

 
Annika

Annika

9 maj 2007 22:33

Tycker du varit kanonduktig!!
Ser fram emot rapport sen :)

http://busmamman.blogspot.com

 
maddlur

maddlur

9 maj 2007 23:52

Starkt jobbat! Gud vad jag beundrar människor som dig!!!

http://maddlur.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åsa med Klara och Lilly

10 maj 2007 07:33

Bra jobbat hur som helst, du har ju varit värsta grävlingen :-)
Tio kg är enorm bra!!!

Tänker på dig lite extra i veckan som är och skickar en varm kram til en mycket speciell Groda!

 
Elin

Elin

10 maj 2007 08:51

Du har ju varit jätteduktig!! 10 kg är massor! Fortsätt så. Hoppas att det gick bra igår kväll. Kramis!

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

Saga

10 maj 2007 10:07

Vaddå "kilorna har inte rasat". Du har gått ner TIO kilo (förlåt att jag skriker) Tio kilo är hur mycket som helst! Bra jobbat och ett stort grattis!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards