Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 1 juni 2007

Kär!

Av grodis - 1 juni 2007 09:24

Igår blev jag kär.

På en sekund.

Från första stund jag såg det. Tyget.


Ni ser på bilden vad jag pratar om....

Jag kunde inte låta bli att köpa 3 meter av det.

Blir ett draperi/fondvägg till blivande barnrummet + ett par tavlor.

T o m maken gillade det! ;-)


Åh, nu kom verkligen inspirationen igång till att börja vårt stora projekt på övervåningen. Det ska börjas med att måla vårt nuvarande furutak vitt.


 
 
Ingen bild

"E"

1 juni 2007 10:19

Såååå fint! :) Med giraff på och allt! ;)
Det kommer blir så fint i lill*ns rum! :)

 
Ingen bild

Grodis

1 juni 2007 10:58

"E">>Hehe... ja, det finns på Åhléns och kostar bara 100:- metern så det är bara att springa och köpa! ;-D

 
Ingen bild

solna-madde

1 juni 2007 11:47

Länge sedan nu... men livet har snurrat rätt fort här ett tag.
Måste bara få berätta om tyget jag köpte som sedan blev Leias gardiner. Jag köpte X antal meter som jag sedan gömde längst in i garderoben (för vi skulle ju inte få barn..eller?). Efter barnbeskedet så skulle jag då sy dessa och då mönsterpassa... tyget räckte knappt och jag fick skarva på de mest konstiga sätt.
Maken hittade sin fru liggandes på barnrumsgolvet, storgråtandes och hulkande " Jag blir nog ingen bra mamma, jag kan inte ens få ihop gardinerna till vårat barn". Var det någon som sa hormoner?

Gardinerna sitter numera uppe och varje kväll vid läggningen så pekar fantastiska underbara lilla L på djuren och ber oss sjunga om just det speciella djuret som det lilla pekfingret pekar på ;-)

Stor kram och trevlig helg!

 
Ingen bild

Grodis

1 juni 2007 11:52

madde>>*ler stort med tårögda ögon*
Gud så härligt! Det låter som mig, när jag skulle sy gardiner till jul när jag var gravid med Viktor år 2001. Jag gjorde fel gång på gång och längderna blev allt smalare och smalare... och ja, där var det helt klart hormoner! ;-D Låter jättemysigt med sånger till djuren på mönstret. *myser vid tanken* Ha en jättefin helg ni med vännen! STOR KRAM!

 
Monica

Monica

1 juni 2007 12:01

Åh vad gulligt tyg. Det kommer bli jättefint i barnrummet. Åhlens kan ha en del fina grejer.
Tänk redan ny månad, vad det går fort hela tiden.

Ha en bra fredag Grodis!

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Carina29

1 juni 2007 12:01

Ahhh, vad fint! Precis i min smak! Förresten, kolla in denna sida, det kanske kan falla dig i smaken: http://www.isa.nu/shop/ Här kan du hitta huur mycket fint som helst.

 
Elin

Elin

1 juni 2007 13:01

Tihi, just det där tyget har jag sneglat så länge på. Det är sååå fint!! Jag kanske måste ha lite nytt i Albins nya rum snart. Kanske får jag ta mig en tur till Åhléns jag med. ;)

http://sedlacek.se

 
Bridz

Bridz

1 juni 2007 14:49

Åhhh vad fint!

När jag var barn hade jag gardiner som såg nästan likadana ut!

http://bridz.blogspot.com

 
Ingen bild

Magda

1 juni 2007 15:21

Skulle passa perfekt i Vilmas djungelrum, men jaghittade ett par med djungelmotiv på IKEA. Kika in här så får du se målningen som jag gjort på väggen i hennes rum:
http://www.familjeliv.se/hem/vilmas_krypin/galleri.php

Länken du fick tidigare, til Isa kan jag varmt rekomendera. Hon har jättefina tavlor som passar perfekt till kommande djungelrum. Fast du kanske ska vänta med att beställa tills ni vet vad lill*n ska heta. :)

Trevlig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards