Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 13 juni 2007

Namnförslag-lista!

Av grodis - 13 juni 2007 10:39

Och här kommer listan (ja, den är lååååååång) med namnförslag för min del! Observera att maken inte sagt sitt än ... ;-)

Tyck gärna till och kom gärna med fler förslag! Jag kommer lägga till de förslag jag själv tycker om och de som inte kommer med är förmodligen namn på tjejer/killar inom vår närmsta bekantskapskrets och betyder INTE att jag inte gillar dem. :-) Sätter en liten * per röst!


DOTTER

Alva *

Agnes ****

Amanda

Amelia/e **

Anna **

Annie *

Angela

Ebba ***

Elina **

Ella **

Elsa ***

Elvira

Emma **

Ester *

Evelina **

Filippa **

Ines/z *

Irma *

Julia

Liv/Liva ***

Lova

Maja **

Malin *

Meja

Miriam

Molly *

My **

Nelly *

Nike ***

Paula

Stella **

Thea *

Tilde *

Tove **

Vera *

Vilma

Ylva **


SON

Adam *

Alexander *

Alfons

Arvid

Dante

Eddie

Edvin *

Erik *

Gustav *

Hilding

Herman **

Hugo **

Isak *

Jack **

C/Karl **

Leo

Love/Lowe *

Ludvig

Lukas ***

Malte *

Max ***

Melker ***

Måns ***

Oskar **

Sam

Sebastian *

Simon **

Svante

Theo *

Vilhelm

Ville ***

Vilmer

William *

 
 
Ingen bild

solna-madde

13 juni 2007 11:20

Okej, här kommer min topplista gjord utifrån din lista:
- Amelia (eller ännu hellre Amelie).
- Elsa
- Emma
- Filippa
- Liv
- Nike
- Stella

- Adam
- Hugo
- Måns
- Simon

Jag har inga ytterligare förslag då du lyckats pricka in alla namn som står på vår syskonlista sånär som på Charlie!
Våra "namnbekymmer" toppas ju dessutom av att jag har norra Europas största släkt och en miljard kusiner och kusinbarn ;-) Alltid är det någon som heter just DET namnet redan!

Lycka till!

 
Ingen bild

Kryttet

13 juni 2007 11:21

Oj, så många fina namn. Svårt att välja kan jag tro ;)

Några personliga favvisar är dock: Agnes,Anna, Ebba, Gustav, Oskar,Melker.

Sen har jag två till som inte står på listan ;)

Ella och Alexander.

det är verklgien inte lätt att hitta ett namn som man känner passar båda föräldrarna + att det stämmer med barnet ;)

Lycka till i namndjungeln.

 
Ingen bild

Berne

13 juni 2007 11:47

Jag tycker du skall lägga till Frasse, Edwin, Max, Neo, Ida, My, Tilde.Det är fina namn tycker jag

 
Annica (ASA)

Annica (ASA)

13 juni 2007 12:09

Eftersom jag redan har en son som heter VILLE röstar jag på det namnet från din lista :)

http://www.annica.info

 
Jessica

Jessica

13 juni 2007 12:12

Oooh så många fina namn :)
Mina favoriter från din lista är
Amelie,Ebba,Emma,Liv,Nelly,Stella och Tove.
Och på pojksidan:
Hugo,Love,Måns,Theo och Ville.

Några personliga favoriter som inte finns på din lista är Gabriella,Evelina,Elina och Tim.

Det är så roligt med namn och det ska bli så spännande att se vem som kommer till er och vad namnet blir tillslut :)

Kram!
//Jessica

http://jezza.wordpress.com

 
Pinse

Pinse

13 juni 2007 12:28

De här gillade jag av dina förslag:
Anna, Ebba, Ella,Irma,Liv/Liva, Malin, My,Nike, Thea, Vera, Ylva, Melker, Måns, Ville, William


Ger förslag på: Yrsa, Malva,Nina,Saga, Max, Malte och Jack också.

Lycka till i namndjungel! Och att komma överens, det var det svåraste:)

http://pinse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

PimPim

13 juni 2007 16:50

Eftersom jag tror på att det blir en liten tös så räcker det med mitt favoritflicknamn. YLVA......det är såååå fint!:)

 
Tess

Tess

13 juni 2007 17:27

Det här gav ju mig lite uppslag också :) Det pojknamn jag tänkt mig är med på listan, Simon. Men inte mitt än så länge första hands val för flicknamn, Sofia.

Men vi är långt ifrån klara ... min man vill inte ens spekulera eller prata namn tills efter leverans. Med Ella hade jag helt enkelt bestämt, långt innan hon föddes. Så där var namn inte ens uppe för diskussion, jag "visste" ju att det var en flicka och jag visste att det var en Ella, det var så enkelt! :)

http://www.malika.se

 
Ingen bild

bellanation

13 juni 2007 19:44

Hej! Snubblade in, tankte att jag skulle deltaga i namnletandet... :) pa din lista tycker jag bast om Elina, Evelina - Jack, Lukas. Andra fina namn pa en flicka ar faktiskt mitt eget namn - Gabriella. Har alltid varit hemskt nojd med det och det ar inte jattevanligt. LYCKA TILL!
Halsningar
Gabriella (manga smeknamnsmojligheter, Gabe, Gaby, Bella osv Kart barn har manga namn ;)

 
Ingen bild

clin

13 juni 2007 20:13

Många fina namn!!!! Maja är ju en favorit....:) Det är svårt med namn, det skall ju liksom passa den lilla fina personen!! Lycka till!
ny adress till bloggen!
http://livetsommammatillmajaochlillaliten.blogspot.com/

Inte den kortaste adressen direkt!!

 
Ingen bild

Mia

13 juni 2007 20:32

Tycker att det är så svårt att välja. Lång lista med många fina namn:), men ett namn som jag verkligen gillar och inte finns med är Annie.
Kram!

 
Marie

Marie

13 juni 2007 21:12

Oj vad många fina namn. Att välja namn till sitt barn är sååå svårt. Jag tyckte mycket om Elsa och Herman så de får min röst :-)

http://www.malmbergarna.se/emil

 
Monica

Monica

13 juni 2007 21:43

Men oj vad svårt att välja namn, det är som en hel djungel.

namnen som jag tycker om är:
Agnes (det heter jag efter farmor)
Maja
Elsa

Lukas (hihi fint namn)
Melker
Oskar
Sebastian

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Arletta

Arletta

13 juni 2007 22:15

OK, mina favoriter:
Agnes, Filippa och Tove.
Karl (fast med C) och Lukas.

http://wallemini.blogg.se

 
Ingen bild

Lillan

13 juni 2007 23:25

Jag röstar på Inez (som ju är den spanska varianten av Agnes, men ändå etablerad i svenska språket) och Herman (fast egentligen hade jag velat att det skulle vara en Hernán, som är den spanska varianten...) - fast det är klart en liten Karl/Carlos är ju inte fel...

 
Ingen bild

Lillan

13 juni 2007 23:27

Nej, men jag missade ju Ester - det gillar jag ju jättemycket! Och så Erik - enda anledningen till att Carl inte heter det är EGENTLIGEN att hans farbror heter det...

 
Busmamman

Busmamman

13 juni 2007 23:44

Nike så klart :D
Oväntat va?? ;)

På en mörk vacker flicka skulle Alva vara himla vackert tycker jag..
Eller Malva!
Emelina är en annan favorit.

På pojksidan tycker jag Emrik, älskar det namnet!!

http://busmamman.blogspot.com

 
Zandra

Zandra

14 juni 2007 12:24

Agnes och Isak

http://interpretation.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sophie79 och Max

14 juni 2007 22:40

jag kan nog nästan inte utesluta ett enda namn.. jättefina!! ett extra slag slår ju såklart för Max *ler* Isak tycker jag om mycket med, det var ett alt för oss, men det var ju en Max som tittade ut. Yjejnamnet Molly fastnade jag lite extra för.. tycker det passar fint ihop med era namn :o) Är så oerhört glad för er skull att det hela rullar på.. Måste ta och träffas o fika/prata något snart *saknar*
Kram

 
jess

jess

16 juni 2007 17:54

Jag röstar helt klart på Filippa; Molly eller Dante! Min Astrid heter även Filippa o så har jag ju lilla Dante - Tom är också fint :)

http://binks2.wordpress.com

 
alvias

alvias

20 juni 2007 23:40

JÄtte fina namnförslag. Eftersom jag själv har en dotter med namnet Alva, en dotter med namnet TuvaLIV så röstar jag på Alva och Liv. Jag har en son som heter Elias,men det fanns inte med så då röstar jag på Herman eftersom min kusins son heter det och så Ludvig för det ville jag att Tuvaliv skulle heta om hon blev en pojk.

Önskar er all lycka!!!

http://alvias.bloggagratis.se

 
Ingen bild

LenaP

23 juni 2007 22:59

Många fina namn!
Jag har en vän som har en liten dotter från mexico. Hon heter Inez. Tycker att det är ett jättevackert namn!
Bland killarna hittar jag ju min 13-årige sons namn, Jack :-) Så det är ju min killfavorit!
Kram!
(Ps. jag är minst lika nyfiken som du! ;-)

 
Ingen bild

antonsson

18 december 2007 20:11

men adrian! det är ett av dom snyggaste killnamnen ju :)

 
Ingen bild

Henrik

22 december 2008 14:41

Meya och Anna :D:D

 
Ingen bild

Vill bara hjälpa

21 januari 2009 18:59

Theo,Theodor,sam,Max

 
Ingen bild

miranda

13 mars 2009 13:00

jag röstar på filippa och alfons!

 
E-lin

E-lin

4 maj 2009 18:17

Arvid
Sam

http://e-lin

 
Ingen bild

fredisena

8 november 2009 09:32

gillar namnet Felicia och Liva

 
Mikaela

Mikaela

6 maj 2010 16:59

Jag har två söner med namnen Alfons
och den andra heter Noel...
Väntar min tredje om några veckor...
har då funderingar kring namnen Freja om det blir en flicka och Casper om det blir en pojk fördom namnen tycker jag är finnt och inte så vanliga längre

http://www.elyzion.blogg.se

 
Ingen bild

i

12 maj 2011 18:39

Angela!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards