Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 18 juni 2007

Ny vecka - nya tag

Av grodis - 18 juni 2007 09:08

Så var det måndag. Igen.

Helgerna passerar förbi likt ett tåg i 200 km/h.


Det har varit en väldigt skön helg. Lördagen har jag ju redan bloggat om och igår söndag hände det inte så mycket mer än att jag och maken hjälptes åt att städa och tvätta. Inte den roligaste sysselsättningen när man är ledig, men det känns bättre när man hjälps åt och så himla skönt när det är klart! Vädret inbjöd inte till så mycket annat då det regnade större delen av dagen.


I lördags var det finare väder och bilden ovan tog jag när jag stod på verandan och bara 5 meter ifrån mig stod detta rådjur i vår trädgård och tittade på mig, totalt orädd, innan det sakta gick iväg och smaskade vidare på diverse blad.


Denna vecka är det midsommarafton. På fredag. Jösses!

Jag trodde det var 2 veckor kvar, men så slog det mig att det ju är NU på fredag. Jag hänger inte med, inte för fem öre.... Vi vet ännu inte vad vi ska göra, inte till 100% iallafall. Vi har flera saker att välja mellan och det känns som om mycket kommer bero på hur vädret blir. Vi har förmånen att låna en av svärfars båtar, en nordisk folkbåt (en jättefin träsegelbåt) och det vore jättemysigt att komma iväg, bara vädret blir OK. Vi får se vad veckan lider.


På onsdag ska jag ringa vår psykolog för ett nytt och förhoppningvis sista och 100% korrekt intyg (enligt Bolivias krav..) och så får vi iväg det till översättaren så han får det tills på torsdag/fredag (då han är tillbaka från sin semester). Det är lite klurigt att få till såna här SMÅ justeringar i semestertider och allt känns som om det drar ut jättelångt på tiden. *suckar* Jag försöker dock hålla modet uppe och tänka att "Annars får vi inte just den Lill* vi får, till oss sedan. ALLT har en mening."


Onsdag är också dagen jag äntligen ska gå till frissan igen! Det är 3 månader sedan och det känns verkligen som om det behövs klippas av en bit och färgas/slingas så det blir lite fräscht. Jag som ska jobba hela sommaren fram till v. 31 behöver ju inte direkt oroa mig för att det ska blekas konstigt i sommarsolen.... Onsdag kväll är det fest med arbetskollegor i en bygdegård utanför stan, ska bli jättetrevligt så det ser jag också fram emot! En fullspäckad vecka, trots allt!


Sen får det gärna lugna ner sig lite.....

 
 
Elin

Elin

18 juni 2007 11:25

Låter som en härlig helg!!

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

Grodis

18 juni 2007 21:15

Elin>>So it was! :-)

 
Gilla

Gilla

19 juni 2007 13:26

Kul att hinna fånga rådjuret på bild. Ganska orädd om den promenerar omkring i din trädgård! Hoppas den inte åt upp värdefulla växter och buskar.

http://gilla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards