Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 9 juli 2007

Bollen är verkligen i rullning...

Av grodis - 9 juli 2007 12:21

Det är svårt att i n t e tänka efter vart våra handlingar kan tänkas vara nu, i denna karusell. Jag vet att de gick iväg från BFA-A till Notarius Publicus i förra veckan. Efter det ska de sedan till UD och därefter till Bolivianska Ambassaden i Stockholm.

Ingen av dessa instanser har semester- eller sommarstängt så det blir inte av att vi själva "måste" sitta och åka till Stockholm för att skynda på hanteringen, och det känns förstås bra.

Vår handläggare är bortrest i 2 veckor nu och i ett mail från henne till oss förra veckan intygade hon att allt skulle rulla på nu. Det tror och litar vi på! "Bara" att slappna av. Jag ska jobba på med BFA´s medlemstidning som jag fått i uppdrag att redigera. Om 12 dagar ska den iväg på korrekturläsning och jag har inte ens kommit igång. Det mesta av materialet har dock kommit in så jag ska sätta full fart ikväll tänkte jag. Ska bli jättespännade och roligt och jag hoppas innerligt att jag fixar detta nu. *gulp*


Grått, kallt och trist idag... men en lunch med maken värmde upp mig, åtminstone tillfälligt. Nu är jag tillbaka på jobbet igen och känner kalluften rasa mot benen och fötterna. Imorgon blir det långbyxor på, och i värsta fall, även strumpor. *suck* Funkar ju liksom inte att sitta still och frysa i 9-10 h om dagen, då är jag snart lika förkyld och dålig som älsklingen... *tycker synd om*

 
 
Lotta (*Lottiz* på Aff)

Lotta (*Lottiz* på Aff)

9 juli 2007 15:13

Att läsa i din blogg får mig att minnas när min morbror skulle adoptera. Det är 13 år sen men jag minns fortfarande hur alla åkte hem till dom för att titta på kortet på den lilla flickan och sen hur vi alla stog på Arlanda när dom landade med henne :) Några år senare fick dom en liten pojke också. Det är underbart att få dela det här med er genom bloggen, även om jag är extremt dålig på att faktiskt kommentera...! Jag hoppas det går undan för er nu!

Kram Lotta

http://www.kangas-nilsson.se

 
Magdalena

Magdalena

9 juli 2007 17:23

Hej igen vännen!

Kikar in här varje dag så nästan.
Skriver inte varje gång, men det är så kul att få "följa med" på er resa till Viktors lillebror/syster.
Massor med kramar från mig i norr!!

http://linnealiten.blogg.se

 
Lille skutt

Lille skutt

9 juli 2007 22:00

Ett litet "Hej" från Finland. Har följt med din blog ett tag nu. Trevligt när du skriver så ofta. Väntar själv barn från Thailand. Lycka till och massor med tålamod i bagaget...!

http://www.jokothai.blogspot.com

 
Veronica

Veronica

9 juli 2007 23:18

Hej, jag "känner" dig via Aff och jag läser din blogg varje dag. Delar din glädje och din sorg. Jag hoppas att alla processer går i överljudsfart och ni snart har en lilla i famnen.

Varma kramar, Veronica.

http://smultronblomman.wordpress.com

 
Mamman

Mamman

10 juli 2007 08:34

Hej! Jag läser din blogg varje dag och har följt dig sen Viktor kom, tycker att du är beundransvärd! Lycka till med BFA medlemstidningen, det böir säkert hur bra som helst!

http://endelavoss.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards