Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 18 juli 2007

Blåsigt!!

Av grodis - 18 juli 2007 09:47

Jösses, igårkväll och i natt trodde jag att taket skulle lyfta på huset. Ingen höjdare när det är sånt här blåsväder och man är ensam hemma med katten. Man känner sig rätt liten då....

Imorse när jag kom ut och skulle gå till jobbet var det en enda stor röra på verandan utanför dörren och jag fick snabbstäda innan jag gick iväg till jobbet. Dock har väl allt blåst omkull igen när vi kommer hem ikväll, för blåsten verkar inte avta.


Jobbade med tidningen till 20.00 igår kväll och kom hem vid 20.30 Småtittade på Allsången och upptäckte att jag börjar tröttna på det programmet... Istället fastnade jag på TV4 och en dokumentär om en överviktig liten tjej. Kl. 21 var det dags för Morden i Midsomer och det gluttade jag på förstås. Ett rätt trist avsnitt igår tycker jag... *pessimisten har talat* ;-)


Onsdag idag och det innebär att det bara är 1,5 vecka kvar till SEMESTER! Eller snart bara 7,5 arbetsdag. Hurra! Som jag längtar, och SÅ trött jag är nu... Tog ut en timme imorse och tog lite sovmorgon, tänkte jag... Kl. 07.10 ringde maken och väckte mig (han visste inte om min sent planerade sovmorgon..) så så blev det med den. Jag känner mig dock rätt så pigg idag och ska jobba på med tidningen så gott jag hinner. Vill få iväg det nu så de kan kontrollera att de tycker att allt ser bra ut och stämmer. På fredag är C, vår handläggare, tillbaka på kontoret och då hoppas jag också få en uppdatering om vart våra handlingar är. Spännande!


Nu kafferast och sen jobba!

Ha en fin dag allihop!

 
 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

18 juli 2007 11:32

Håller tummarna att tidningen blir bra och att er handläggare snart hör av sig, kram!

http://hht://endelavoss.blogspot.com

 
Ingen bild

clin

18 juli 2007 12:38

Precis så tyckte jag om allsången och midsomer också! Kikade en del på 4.an m lilla flickan..missade dock slutet! samma tankar!
Kram C!!

 
Molly

Molly

18 juli 2007 15:03

Vilken fräsch bakgrund o bild! Härlig grön färg! Ja, jag tycker att allsången börjar balla ur lite grann. Lundin är inte riktigt rätt person, för lite självdistans tycker jag.

http://mollysmys.bloggagratis.se

 
Nina & co

Nina & co

18 juli 2007 16:13

Hej!
Längesen jag kikade här, får läsa några sidor bak och uppdatera mej :)
Hoppas ni får en härlig sommar och semester! :)

http://ninizz.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards