Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 18 juli 2007

Bitit i det sura....

Av grodis - 18 juli 2007 21:09

Nu har jag gjort det. Nu har jag bitit i det sura äpplet.


Nu har jag gjort klart tidningen så långt jag fått in material, skrivit ett låååååångt mail till C på BFA där jag förklarar situationen och att jag inte kommer klara av att göra tidningen i fortsättningen.

Det känns skönt, men samtidigt så oerhört tungt och jobbigt. Jag känner mig lite ledsen nu. Men samtidigt så vet jag att jag tagit på mig för mycket. Jag måste, måste, måste rensa upp omkring mig. Lära mig säga nej. Se gränserna INNAN det blir för sent.


Jag hoppas lära mig någonting av detta.

Jag hoppas få ny energi till att se om mig själv och mitt välmående snart igen.


Klockan är mycket och om en kvart blir jag upphämtad av älsklingen. Det blir en snabb kopp thé och en smörgås och sen sängen...

Imorgon kl. 08.00 ska jag vara här igen..........

 
 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

18 juli 2007 22:14

Jag tycker att du varit jätteduktig som faktiskt sagt ifrån innan det gått för långt. De är så illa tvungna att respektera ditt beslut. Du och familjen är det viktigaste. Det finns andra som har mer tid och ork som kan ta över tidningen. Om de blir sura så låt de bli det. Men förhoppningsvis är de vettiga och inte bara respekterar utan kan visa lite medkänsla i ditt beslut.

Jag är övertygad om att du lärt dig något av det här.

Jag tror att ju mer du kan prioritera bort eller iallafall minska på, kommer du att känna att energin kommer tillbaka sakta men säkert.

kram!

http://ff.bloggagratis.se

 
MW in Sweden

MW in Sweden

18 juli 2007 23:20

Det bästa man kan spara till man blir gammal är sig själv.
- Salon Gahlin

http://sverige.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie

19 juli 2007 08:59

Har läst här ett tag och vill bara berömma dig för att ha "sagt till" att du inte hinner. Du måste ta hand om dig själv. Kram Marie

 
Ingen bild

Linda*

19 juli 2007 10:55

Bra gjort tjejjan, ett klokt beslut. Hoppas dagarna fram till din semester flyyyger fram ;)
Kram

 
Ingen bild

Åsapåsa

19 juli 2007 13:24

Skönt! Vad du är stark som kunde säga ifrån. Jättebra av dig!!
Tidningen har nog varit en jättetung sten för dig att bära. Nu kommer det nog att bli mycket lättare att få nya krafter till dig själv.

Bamsekramar från Åsa

 
Busmamman

Busmamman

19 juli 2007 21:25

Det var bra gjort vännen!
Klokt beslut!!!

http://busmamman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards