Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 14 september 2006

Spanskahjärna och skallebang...

Av grodis - 14 september 2006 08:56

Usch, jag har ONT i huvudet! Började igår efter första tillfället på min spanskakurs och sen har det hållt i sig. Jag hoppas ju självklart att det är mensen som är i antågande för idag är jag på dag 39... Spanskan var kul! Lite väl många frågetecken, men det är ju inte så konstigt heller. Ledaren är en kvinna som själv har spanskt ursprung och verkar vara bra. Jag vet inte riktigt hur mycket man kan räkna med att lära sig på 10 veckor ā 1,5 h? Igår fick vi lära oss säga fraser som "Jag heter XXXXX, vad heter du/ni?" och lite små glosor + att räkna från 1-20 och sen 30, 40, 50, 60 osv. Det känns spännande men samtidigt svårt och jag har lätt att drömma mig bort till barnhemmet i Bolivia om sisådär 2 år framår... ;-)Upptäckte till min förvåning och fasa(!?!) att min blogg hör till de populäraste bloggarna här på bloggagratis.se?! Jösses... man undrar ju varför just min..? Hur många är det som följer mig/oss på vår resa mot Viktors syskon? Om man tänker på antalet besökare v/s kommentarer så är det ju väldigt motsägelsefullt iallafall... för kommentarer är det ont om i förhållande till antalet besökare... ;-PHärligt soliga brittsommardagar! Det är bara att passa på att njuta. På lördag har vi grillfest med 4 andra par vi lärde känna på Föräldrautbildningen i april (5 månader sen!) och det är första gången vi ses sen dess på "privat mark" och det ska bli såååå roligt! Om jag gissar så tror jag att minst 2 par har fått börja sin hemutredning, så samtalsämnen lär inte saknas! ;-)

 
 
Magda

Magda

14 september 2006 09:57

Hej!
Ska erkänna att jag tillhör en av dom som smyger runt här o följer hur det går för er. Jag vet inte riktigt hur jag hittade hit, men jag är in titt som tätt o läser på Viktsnack där du ju brukar hålla till. Så det kanske är därifrån.

Jag hoppas att ni snart har en liten hos er o att följande månader kommer att gå fort, fort, fort!

http://magda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Monica

14 september 2006 10:56

Usch huvudvärk kan man verkligen vara utan. Hoppas den går över snart på dig.
Jag har med huvudvärk och jag tog en ipren nyss.
kramis

 
Ingen bild

solna-madde

14 september 2006 14:41

Jag erkänner också att jag smygläser ;-)
Jag väntar så himla mycket på den dagen då du tjoar att ni ÄNTLIGEN fått utredningstid. Du vet... små steg i taget..

kram
solna-madde

 
Ingen bild

Carina29

14 september 2006 20:33

Det är såklart att vi vill läsa just din blogg Grodan. Du är bara bäst helt enkelt!

 
Åse

Åse

14 september 2006 20:36

Yes, räcker upp handen. Jag brukar kika in hos dig med jämna mellanrum för att läsa hur det går för er. Jag håller sååå tummarna för att ni snart får komma igång ordetligt med adoptionskarusellen.

Kramis
Åse (fr viktsnack)

http://didriksson.blogg.se

 
Elin

Elin

14 september 2006 20:49

Vet inte vad jag ska skriva, men skriver ändå. ;-) Såg dig på tv nyss, gumman!

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

Grodis

18 september 2006 14:40

Magda>> Tack, tack! :-) Jag/vi väntar o längtar och hoppas också!

Monica>> Hej vännen! Jobbigt med huvudvärk och jag har haft det 5-6 dagar i sträck nu.. blä! Ibumetin kör jag.. men som sagt, hjälper för stunden men inte så mycket mer... KRAM och var rädd om dig!

solna-madde>> Hehe.. jasså en till smygläsare?? Aja baja! ;-P Har inte du någon blogg förresten?? Eller hemsida? *nyfis ju* Vi väntar och längtar enormt mycket vi med! Hoppas det blir i oktober!!! KRAM!

Carina29>> Äsch.. *rodnar* Jag bara svamlar en massa ju... *skratt* Roligt att du gillar mitt bloggsvamlande! Allt väl hoppas jag? Kram!

Åse>> Hihi.. kul att du också kikar in här! Tack snälla för omtanken och tummarna! Kram!

Elin>> TV? Näää.. nu svamlar du igen.. *skratt* ;-P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards