Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 15 september 2006

Härliga hösthelg!

Av grodis - 15 september 2006 16:23

Mmmm... Snart, snart är det dags att gå hem och fira helg! Äntligen! Och vackert sensommarväder verkar det bli också så det är bara att passa på att vara ute och pyssla i trädgården och förbereda den för hösten. Klippa rosor och jämna till häcken ned mot vägen lite. Fixa lite i rabatterna och ta en fika i solen som står lågt nu så den når in på vår stora härliga veranda! :-)Ikväll ska jag åka hem med Lollo, en kompis och arbetskollega. Vi bor på samma område och jag ska hämta en kasse äpplen hos henne och så ska vi ta ett glas rött ihop och fira helg. Mysigt! Och så ska jag mysa med hennes son som ju är adopterad från Bolivia! Gooooos! Han är helt helt underbar och jag ska försöka fixa ett foto på honom och lägga in här om jag får Lollo´s tillåtelse så ni får se honom! :-)Imorgon är det äntligen dags att träffa våra vänner vi lärde känna på föräldrautbildningen i april och ha grillparty, ska bli jättespännande och roligt att uppdatera läget! Jag tror att 2 av paren (minst) har hunnit påbörja sina hemutredningar och det ska bli jättespännande att höra om dem!På söndag är det 1-årskalas för min lilla guddotter Ida! Hon fyller egentligen år på tisdag men vi firar henne lite i förskott. Ha en jättefin helg allihop som läser! Vad roligt att jag fått lite kommentarer, då känns det inte lika overkligt att det verkligen ÄR folk här inne. :-D

 
 
LisaPapaver

LisaPapaver

15 september 2006 18:09

Hej
Är nybliven bloggare och hittade din länk på mamma Wannabes sida (kommentaren). Det är så kul att läsa om andra som ska adoptera. Tyvärr fick vi ingen bra kontakt med dem som vi gick föräldrautbildningen med, blev lite avundsjuk när jag läste ditt senaste inlägg.

http://lisa-papaver.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda

15 september 2006 22:27

Hej!
Jag är oxå inne o läser din blogg titt som tätt.. Tänker ofta på er, tror att ni ska på samma grillfest som mina vänner imorrn, o jag såg dig på TV =) My VÄXER o VÄXER, är en låååång tjej med egen vilja, ENVIS!!
Kommer o fikar nån dag om det är OK. KRAM!

 
Elin

Elin

18 september 2006 10:11

Hej vännen! Hoppas att helgen var underbar och trevlig på alla sätt. Men du, när ska vi ses då? Det blev visst inget i sommar... *ooops* Vi får ta igen det ordentligt helt enkelt. KRAMIS!

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

Grodis

18 september 2006 14:32

LisaPapaver>> Kul med nya bloggare och särskilt fler som också är på G med adoption! :-) Vart bor du/ni? Kanske ni kan hänga på våra träffar? ;-)

Linda>> Tjenare! Längesen ju! Ja, det var tydligen bekanta till dig och vi fick hälsning från dig, tack! Hoppas allt är bra med dig och My? Jag kan tänka mig att hon blivit stora damen! ;-D

Elin>> Den var jättetrevlig, men jag saknar också att bara vara hemma och pyssla! Det är jämt så mycket man måste hinna med på just helgerna och vi saknar att bara vara hamma både jag och J. Men klart vi måste ses! En lunch snart? Vad är det som händer den 28/10?? *nyfis* Jag ska kolla med J så återkommer vi! :-)) Kram!

 
LisaPapaver

LisaPapaver

21 september 2006 09:33

Hej Vi bor utanför Stockholm, västerort. Så det kanske blir för långt att åka om vi skulle ses? Det är iallfall kul att läsa alla bloggar om adoption och barnlängtan, man känner sig lite mindre ensam då.

http://lisa-papaver.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards