Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 18 september 2006

Måndag...

Av grodis - 18 september 2006 14:22

Idag är det måndag på flera sätt. Jag är jättejättetrött och det är grått o trist ute med en dimma som envist hängde kvar långt in på dagen. Sitter här och gäspar, nyser och snörvlar om vartannat och jag är lite orolig för att jag kommer bli förkylt när som helst (som alla andra..) *vill inte!*Helgen har varit bra, men det känns som om vi aldrig får tid att "bara vara" hemma... Det känns som om det hela tiden är saker och ting inbokade, särskilt på helgen, då man verkligen vill vara hemma och pyssla och dona. Vi hinner inte med vårt hem och har fortfarande inte kommit iordning efter vår renovering av hallen/vardagsrummet/arbetsrummet på nedervåningen som skedde i mars/april!! *suck* Nåvål, jobbet finns ju kvar.. men på vardagkvällarna orkar vi inte så mycket varken jag eller maken... I helgen som kommer SKA jag vara hemma iallafall, så det så! Jag vill hinna komma ikapp lite, för just nu mår jag inte bra när jag ser hur det ser ut. Jag är ingen petnoga människa, tvärtom! Men när man inte dammsugit golvet sen i mars/april på övervåningen pga att det ligger en massa saker i vägen så blir man bara förundrad över att man verkligen kan bo och andas där överhuvudtaget. *usch* Vi har ekparkett liggandes på kattvinden sen 4 år tillbaka och det är hög tid att slänga ut den gräsligt fula mintgröna heltäckningsmattan.. *ryser*Oj, vad jag svamlar iväg...Ja, kort sagt.. sätta lite fart och få ordning på hemmet INNAN hemutredningen börjar och HEMBESÖKET är! ;-D

 
 
Ingen bild

Carolina (med barn från Bolivia)

19 september 2006 21:00

Hej!
Jag är här och tittar lite också för att se hur det går för er. Hoppas att ni får börja hemutredningen snart.

 
Ingen bild

Grodis

20 september 2006 10:32

Åh, tack Carolina! :-)
Vi hoppas, väntar och LÄNGTAR enormt nu!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards