Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 14 maj 2007

Postat & klart!

Av grodis - 14 maj 2007 10:59

Så var det postat och klart nu då.

Efter mycket om och men, ska jag kanske tillägga.


Gick såklart(!) ner till Posten här i centrum för att posta våra handlingar och döm om min förvåning när damen i luckan (när jag väl kom fram i kön) sa: "Nämen, sånt kan du inte göra här!"


Eh... nähä?!

"Och VART kan man idag POSTA brev om inte på Posten", frågade jag något irriterad och spänd.

Fick till svar att jag då fick gå till ICA Skrapan...?!

Eh... okeeeej..?


Så alltså. Ska ni POSTA brev, gå då INTE till Posten. Utan gå till ICA eller annat ombud.


*frust och stön*


Till saken hör att det fullkomligen ÖSREGNADE när jag gick ut och visst fick jag låna ett paraply. Men fötterna är dyngsura och jag är iskall. Är INTE klädd för detta väder kan jag erkänna, men så har jag missat nyheterna och vädret hela helgen också. Jag har 3/4 byxor och skinnsandaler utan strumpor idag.. *ehum*


Nåväl, jag gick ner till ICA butiken och väl där skulle jag komplettera våra originalhandlingar med ett kuvert som inte går att vika. Tänkte jag. Tji fick jag. För det finns inte på varken Posten eller hos deras ombud!?


"Det får du köpa hos bokhandeln" säger tjejen i kassan.


*morr*


Det hade jag kunnat fixa på jobbet om jag hade VETAT. Och OM jag hade vetat att Posten ej längre är en post så hade jag bara kunnat gå RUNT HÖRNET för att göra samma sak och inte genom hela centrum i ösregn...!!


Nåväl, nu ÄR allt postat.

Nu HAR vi ett kollinummer som vi kan följa.

Nu ska jag FÖRSÖKA att koppla av och lita på att det kommer fram till BFA-A ordentligt, våra originalhandlingar.


Nu försöker jag tina upp med en kopp varmt kaffe.... *brrrr*

 
 
annica

annica

14 maj 2007 11:21

ÅÅååååhhh vad störigt! Har själv blivit omdirigerad på det där viset, och man blir så förbannad!
Nu har jag inte läst din blogg på länge, men jag hoppas att allt är stabilt på "vänta-på-bebis"-fronten! :) Lycka till!

http://oktobertjejen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

solna-madde

14 maj 2007 11:40

Hej grodis! Och GRATTIS till att ni ÄNTLIGEN väntar barn! Ja ja, fotografierna är kvar (om jag förstått allt rätt) men det är ju en småsak... ;-)
Jag har varit på myssemester i London med gullis-familjen så därför vill jag säga: GRATTIS till Viktor på 5-årsdagen! Aningens försent men jag tänkte på dig när vi gick vid London Eye och tittade upp mot himlen.

Många många kramar

 
Ingen bild

Petra

14 maj 2007 12:49

Hurra Hurra Hurra Hurra!!!!!!!!

Vi är så otroligt glada för er skull!!!

 
KvinnaFruMamma

KvinnaFruMamma

14 maj 2007 12:55

Åhh så nära ni är nu att vänta barn, spännaden=). Snart blir ni 2-barns föräldrar och Viktor blir storebror.

Sängen hittade vi på Härliga hem men den är från kontinentmöbler (http://www.kontinentmobel.se/)
Du kan kolla var den närmaste återförsäljaren finns där du bor.
Vi gillar den skarpt, skönt att slippa sängbord och städa allt för ofta under sängen.

Kram

http://kvinnafrumamma.blogg.se

 
Elin

Elin

14 maj 2007 13:17

Vad häftigt att det är på väg nu!! Håller tummarna för att allt går bra med alla papper nu.

Jag hade lite dåligt samvete för att jag skickade Albin till dagis i bara gummistövlar, tänk om det skulle bli för varmt under dagen. Men jag hade nog ganska rätt... Kram!

http://sedlacek.se

 
frigida

frigida

14 maj 2007 13:46

oj...nu gäller det!!! pirrigt :))))
och visst är det irriterande med posten som inte längre är posten? undrar vad de jobbar med nu? vad kan man göra på posten idag?

http://frigida.bloggagratis.se

 
Ingen bild

"E"

14 maj 2007 14:09

Yes! Äntligen! Snaaaart får ni hålla Viktors lillasyster eller bror i famnen. :)Oj, oj, oj....

 
Soff

Soff

14 maj 2007 15:22

Wohooo så underbart att papperen äntligen kommit iväg och även om det strulade in i det sista så ÄR dom nu i alla fall postade!! Så otroligt häftigt och jag är så glad för er skull.

KRAM!!!

http://soff78.bloggagratis.se

 
Ingen bild

A-K

14 maj 2007 17:41

Jättegrattis till er! Visst är det skönt när man äntligen är klar (fast lite vakum och okontrollerbart blir det :-)). När det gäller posten så kan du ju bara föreställa dig hur man berättar för internationella studenter (eller andra som gästar Sverige för en tid) att om de vill posta ett brev ska de inte gå till "the post office" utan till ICA... KRAM /A-K

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards