Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 15 maj 2007

Blåsig promenad

Av grodis - 15 maj 2007 22:02

Ikväll orkade jag äntligen komma ut och gå. Det var några dagar sen sist, men jag har helt enkelt inte orkat. Men ikväll som sagt, kom jag ut, och iPod:en var med och stavarna likaså.


Men OJ vad det blåste!

Det var full storm (kändes det som iallafall) och jag fick rejäl skjuts i ryggtavlan emellanåt så jag for framåt. När jag nästan var hemma tappade jag istället andan för att det blåste rakt in i munnen och jag fått upp flåset så pass att jag börjat andas genom munnen. *S*


Känns jätteskönt nu och jag ska verkligen försöka skärpa till mig med promenaderna igen så jag kommer igång ordentligt. Det är lätt att "lägga av sig" och egentligen är det ju när jag är som tröttast som promenaderna behövs som bäst. Nya tag där alltså!


En annan sak jag måste skärpa mig med är vattenintaget! Gaaaaah, att det ska vara så svårt för mig att få i mig vatten?! Ca 2-2,5 liter per dag SKA jag ha i mig, men sista tiden har jag knappt fått i mig 1 liter/dag. Alldeles för lite och nu måste jag verkligen skärpa mig. Det spelar liksom ingen roll om jag har en karaff brevid mig på jobbet, jag "glömmer" ändå...


Hädanefter kommer jag att väga mig på morgonen på fredag, hemma, utan kläder och föra statistik över min vikt här på bloggen. Det är ju vägning + mätning 1 gång/månad hos Prenet även i fortsättningen, men jag vill samtidigt även väga hemma, för jag klarar inte att vänta på viktbeskedet till bara 1 gång/månad.

Alltså: Varje fredag blir det vikt + måttbandrapport (midjemått) här på bloggen. Påminn mig om jag glömmer, please! Jag MÅSTE ha den pressen på mig. För bara för att viktutmaningen är över så slutar inte min viktminskningsresa, den fortsätter!


Nu ska jag lägga mig och läsa i nyaste Amelia innan jag sluter mina bruna för dagen.


Nattinatt, vänner!

Tack för att ni finns!

 
 
Ingen bild

Åsa med Klara och Lilly

15 maj 2007 23:18

Absolut, det här är ju bara början, men jag har hört att det räcker att mäta sig en gång i månaden, men vill du mäta så vill jag veta så klart :-)

Håller med om promenaderna, så ut med dig bara, rena lyxen att ha en ipod ju !Maken vägrar ladda ner bra låtar till mig...på hans då :-)

 
frigida

frigida

16 maj 2007 01:17

usch det med vatten...har samma problem, kan bara inte få i mig mer än bara några små glas om dagen(och det vid maten). det värsta är att vi inte fattar hur VIKTIGT det är med vattenintaget. har en kompis som kan räkna ut hur mycket hon kommer gå ner i vikt beroende på hur mycket vatten hon druckit denna vecka. dessutom är vatten bra för allt, hyn, bekämpar celluliter, regulerar mens och alla andra "kvinnliga" problem :S och det kostar ingenting...

http://frigida.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

16 maj 2007 12:42

Åsa>> Det är iofs sant! Kanske jag ska göra det? Väga mig varje fredag och mäta mig 1 gång/månaden? *tänker* Jag får klura på det! Du får önska dig en egen iPod vetja av maken vetja! Klart man måste ha sin egen musiksmak på den,annars blir det inte lika peppande. ;-P

frigida>>Kloka och tänkvärda ord från dig, som vanligt! :-) Vi får påminna varandra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards