Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 24 maj 2007

Är med bil igen!

Av grodis - 24 maj 2007 15:05

Idag var jag och maken och hämtade min lilla "röda fara" eller Bettan, som hon heter, hos bilverksta´n efter att hon blivit lagad efter makens rådjurskrock för ett par veckor sen. Ny (beg.) huv. Nya vänster framlykta och lite annat smått och gott. Som tur var är självrisken bara 1.000 kr iallafall men själva "lagningen" kostade ca 16-17.000 kr.


Nu är vi med 2 bilar igen och det känns skönt, för trots allt är det ett måste ibland när man som vi bor lite på vischan och bussarna går allt för sällan. (I-landsproblem egentligen, jag vet...) Vi åt även lunch tillsammans på "Sportbaren" och de har jättegod OCH nyttig mat så jag känner mig jättemätt och nöjd. :-) Imorgon är det dags för veckovägningen igen och jag hoppas att förra veckans lilla plus på 0,4 kg är borta och lite till!


Ikväll ska maken åka och handla mat som vi ska bjussa våra nära och kära på imorgon på "stora fotograferinsdagen". Det blir fisk av olika slag och bl a tänds fiskröken. Gott! Jag själv ska åka hem och dra runt snabeldraken ett varv runt huset och damma av lite grann.


Kl. 20.30 ikväll har jag mitt första telefonmöte med vår organisations styrelse och det ska bli jätteintressant att se hur det funkar! Fått ett telefonnummer och en speciell kod jag ska ringa upp, och jag har aldrig gjort det förut, så jag hoppas det funkar!

 
 
Marydel

Marydel

24 maj 2007 18:49

Vet inte vem som skall ta bilderna osv. men ON ni skulle behöva "hjälp" med att regigera så hjälper jag gärna till!! Vita upp ögon/tänder, göra gräset grönare, mer ljus, ta bort röda ögon, beskära osv. osv... SÄG till om du skulle vilja att jag hjälper med det!!! LOVA!! ;) upp till 30 bilder är HELT ok!! Bara så att du vet....Kram, M

http://marydel.bloggagratis.se

 
Tess

Tess

24 maj 2007 20:49

Såå avundsjuk blir jag på er rök ... det är ju så gott.

(Tack för att du frågar vännen. Jag mår bra och jag tror att lille tokern mår bra också, men inga sparkar ännu. Jag har haft dåliga blodvärden och fått ta det lite lugnt, men nu är jag bättre igen).

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Grodis

24 maj 2007 23:11

Marydel>>Åh, tack snälla du för erbjudandet! Vad gullig du är! :-D Nu är det så att dels vet jag att fotografen i fråga är väldigt duktig med just bildhantering. Sen är det så att jag också jobbar med det själv..!*hihi* Men det kunde ju inte du veta. ;-) Tusen, tusen tack ändå! Många kramar!

Tess>>Åh, vad skönt att höra att du mår bättre igen. Är det järnvärdet som är/var lågt då? Hoppas de har koll på dig ordentligt. Vilken vecka har du kommit till? Är så dålig på att minnas ... *skäms* du ska inte skriva något om det i bloggen förresten? *blinkar* Eller skapa en ny för den lill*`? :-) Hoppas sparkarna kommer snart, för de är ju bara så underbara! Många kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards